Kan mijn oude provider mijn IMEI nummer laten blokkeren zodat mijn smartfoon ongebruikbaar wordt?

Ik ben overgestapt van Tmobile naar een andere provider ivm abonnementskosten. Ik heb een nieuwe Sim kaart gekregen om een nieuwe verbinding mogelijk te maken.

De vraag is of Tmobile dit niet pikt en uit wraak mijn IMEI nummer probeert te blokkeren zodat mijn toestel niet meer te gebruiken is.

Kunnen ze dit doen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.7K

Antwoorden (2)

Nee, ze hebben dat recht en die mogelijkheid niet, omdat de telefoon (waar je IMEI nummer bij behoort) jouw eigendom is, en niet die van hun.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
eigenlijk het is hun telefoon ;) omdat ik hem bijna gratis kreeg en in een contract zit ;) maar dan nog? bestaat deze fysieke mogelijkheid van blokkerdn?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
zolang jij je contract netjes uitdient is er niks aan de hand.
T mobile zal dat niet doen.
Het is wel mogelijk om een specifiek toestel te blokeren, maar dat zal niet gauw gebeuren.
Anders had men alle gestolen gemelde toestellen al geblokkeerd.
Zo is er ook de mogelijkheid om je toestel op afstand bepaalde instructies te geven, dit gebeurt aan de hand van stealth sms.
http://tweakers.net/nieuws/80011/gebruikers-zien-per-ongeluk-geheime-smsjes-vodafone.html