Is het slim om een kapotte mobiel te kopen? Zie uitleg!!

Is het slim om een kapotte mobiel te kopen die het nog wel doet, maar dat het scherm bv kapot is, en hem dan te laten repareren? Bv een kapotte iphone 4 ofzo?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.2K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
En wie zegt dat er niet meer kapot is...?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
het was maar een voorbeeld ;)

Het beste antwoord

Wat is slim......?

Het is een gok, die soms voordelig uitvalt.
Ik heb zelf diverse iPhones gerepareerd, en er kan behoorlijk wat mis mee zijn.

Een iPhone is ook een makkelijk voorbeeld, omdat alle onderdelen daar makkelijk verkrijgbaar voor zijn.
Bij de meeste android telefoons is dat heel anders en is hier veel moeilijker aan te komen.

Je moet ook rekening houden met het feit dat er niet altijd bekend is wat er kapot is. Als een iphone geen beeld geeft kan het zijn dat het scherm kapot is, maar het kan ook zijn dat het moederbord kapot is of iets anders.

Als alles nog werkt maar er zit alleen een barst in het scherm, en hij functioneert nog volledig is het al makkelijker te repareren, omdat je weet wat er kapot is.

Het is dus een gok!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Als je vooraf mag checken wat de schade gaat kosten en je de aankoopbon erbij krijgt, kan dat slim zijn, alhoewel reparatiekosten wel vaak duurder uitvallen dan vooraf gedacht, koop hem dus alleen, als het echt een koopje is, waar je de inclusief de reparatiekosten een goede koop aan hebt. Reken op 30% duurder uit aan reparatiekosten dan de offerte aangeeft.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat licht er aan...
Het brengt natuurlijk risico met zich mee.

Laten we er van uitgaan dat alleen het scherm kapot is van de iPhone 4.

Als je hem zelf kan repareren scheelt het veel geld.
En dus is het verlies kwa geld minder.

Als je hem laat maken kan het oplopen van €90 tot €150....
Dat is een stuk meer.

Maar zonder risico is nog nooit iemand rijk geworden ;)

Toegevoegd na 3 minuten:
Als i hem laat repareren kunt u dat het best doen bij een winkel.

Daar zult u mischien niet klaar zijn voor die €90,
Maar als hun hem (veder) kapot maken is er meestal niks aan de hand (hun betalen schade)

Ik heb mijn iPhone niet bij een winkel laten repareren.
Hij heeft hem kapot gemaakt ;(

Als u het niet bij een winkel doet geef ik dus de tip om een contract te maken vooraf...
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Niet doen! Een kennis van mij nam dit risico ook de mensen zeiden dat alleen het scherm stuk was, eenmaal gekocht kreeg hij het apparaat niet aan de praat.. Zodoende naar een telefoonwinkel geweest en die zeiden dat de iPhone door dat hij was gevallen helema gecrashed was. 400 euro verspilt en nog geen mobiel. Niet doen dus!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Maar ik zal nooit een kapotte iphone kopen van 400 dan koop ik wel een nieuwe