De iPod Touch heeft een processor van 1000 ghz,.maar deze is ondergeklokt naar een 800 ghana processor. Dit lijkt niet snel, maar dat is ie toch wel. Dit komt vooral omdat Apple Flash Player niet ondersteund. Hierdoor hoeven reclames en filmpjes niet eerst geladen te worden bij het openen van een webpagina.

Toegevoegd na 46 seconden:
800 ghz*
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
De processor in een Ipod touch 4g is een Apple A4 Single core, wat eigenlijk een ARM Cortex A8 is.

Deze draait op 1 ghz maar is downclocked naar 800mhz, waarschijnlijk vanwege hitte problemen.

Voor apple hoef je niet te kijken of hij veel of weinig mhz heeft, alle apps in de appstore zijn zo gemaakt dat ze op alle nieuwe apple apparaten draaien, waaronder de Ipod 4g.

800mhz Single Core is weinig als je het vergelijkt met Tegra 3 Pentacore processors in Android, maar Ios is vrij zuinig met zijn resources, dus 800 mhz is ruim voldoende.