Waarom doet het GPS-signaal van mijn mobiel het niet meer?

Ik heb al vaker navigatie met mijn telefoon gebruikt. Maar opeens krijg ik helemaal geen gps signaal meer. Helemaal geen streepje. Weet iemand hoe dit komt? Ik heb volgens mij niets veranderd. maar hij doet het niet meer.
Ik het de HTC Desire Z. Ik gebruik Sygic als navigatie.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
2.1K

Het beste antwoord

Als de GPS een paar weken niet gebruikt is dan moet je bij inschakelen lang wachten voordat de almanak weer up to date is. De almanak is een soort van spoorboekje die de posities van de satellieten bijhoudt. De almanak wordt ook met het GPS signaal meegezonden, maar het duurt tot wel 20 minuten voordat hij compleet is. Op sommige mobieltjes kun je met programma's als QuickGPS de almanak via internet downloaden, dan ben je binnen een minuut weer up to date.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Meestal helpt geheel uit en aanzetten wel.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Werkt een ander navigatie wel?