Welke iPod touch ik geschikter voor mij, 8 of 32 Gb?

Ik heb nu twee jaar een iPod nano 5, maar die begint steeds meer beschadigingen/mankementen te krijgen. Nu wilde ik graag voor de iPod Touch gaan, omdat je daar toch net iets meer mee kunt. Ik vind het alleen een rotstreek van Apple dat ze geen 16 Gb iPod Touch meer maken, omdat dat perfect zou zijn (maarja, dat weten zij ook..). Want ik weet niet of ik uitkom met 8 Gb maar 32 Gb is weer meteen 100 euro duurder...
Ik heb nu ongeveer 2,5 Gb aan muziek, 1,5 Gb aan video (ik denk wel dat dat meer gaat worden omdat de Touch een groter scherm heeft) en geen foto's. Ik ben niet zo van de spelletjes, alleen zo'n dingen als Angry Birds, Draw Something enzo. Ik ga hem denk ik wel veel gebruiken voor Twitter/Facebook/Deviantart enzo. En wordt hij echt langzamer als het geheugen volraakt?

Toegevoegd na 2 minuten:
*ik = is

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (2)

Een deel van het geheugen van een iPod word gevuld door software, dus je hebt niet de volle 8 of 32 gb tot je beschikking. Al is die software niet heel 'groot'. Stel, je kiest 8 dan is al minstens de helft gevuld met film en muziek en zoals je zelf zegt vul je dat nog aan. Die van 8 is dus mogelijk al kun je er dan misschien niet alles opzetten dat je wenst. Bij 32 heb je die mogelijkheid wel en weet je zeker dat je genoeg ruimte hebt en ruimte over hebt. Het is maar net wat je wil.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het ligt er een beetje aan hoe je met films omgaat.

Mijn Ipod 2g 8gb had na jailbreak en normale installatie nog maar 6.8 gigabyte over.

Met ongeveer 3.5 Gb muziek hou je dan nog maar 3.3 Gb over, min je films = 1.8 Gb...

Als je verder geen HD games erop zet (Real Racing 2, RPGs, Need For Speed, etc, etc) zou dit genoeg moeten zijn.

Ik denk dat je met 8Gb altijd wel een manier vind om je bestanden te managen (grootste deel van je video op je computer zetten enzo.)

Ik denk dat 8 Gb genoeg zou moeten zijn als je niet teveel films hebt, een film is al snel 800mb, dan is je geheugen snel vol.