Hoe kan ik bestanden van Samsung Galaxy Gio overzetten naar sd-card? (zie uitleg)

Ik gebruikte altijd de bijgeleverde sd-card voor mijn Gio, maar na een klein jaartje in gebruik kreeg ik de melding "weinig ruimte: intern telefoongeheugen is bijna leeg".
Ik dacht dat het probleem wel verholpen kon worden door aanschaf van een grotere sd-card, dus heb ik een 8GB card gekocht. Maar nu geeft hij nog steeds dezelfde melding.
Ik heb al geprobeerd bij 'toepassingen beheren' de apps over te zetten naar de sd-card, maar dat lukt niet want de knop 'verpl. naar SD-kaart' is grijs en kan ik dus niet aantikken.
Iemand een idee wat ik hier tegen kan doen? Alvast bedankt!

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.2K

Het beste antwoord

Zoals je in de melding hebt kunnen lezen, is het 'telefoongeheugen' vol; niet de SD-kaart.

Het installeren van de applicatie 'App 2 SD' heeft voor een Samsung-telefoon geen zin, aangezien deze telefoons automatisch alle applicaties die verplaatsbaar zijn verplaatsen naar de SD-kaart.

Wat wel kan helpen, is de app '1 Tap Cleaner.' Deze applicatie schoont alle ongebruikte bestanden op (zonder gevaar), zodat er meer ruimte vrij wordt gemaakt.

Zoals je in je applicatielijst (Instellingen > Applicaties > Applicaties beheren) wel kunt zien, kunnen niet alle apps naar de SD-kaart verplaatst worden. Dit probleem is opgelost, wanneer je je telefoon 'root.' Zie de onderste bron voor meer informatie over rooten. Nadat je je telefoon geroot hebt, kan je (bijna) alle applicaties naar de SD-kaart verplaats worden.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

De apps die wel veel geheugen in nemen en die je ook weinig gebruikt zou je kunnen verwijderen.
Ik heb ook de Gio :)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja, maar die wil ik niet verwijderen. Ik wil ze gewoon naar m'n sd-card overzetten. Daarom heb ik een nieuwe kaart gekocht. Dat zou toch moeten kunnen of..? :S
Ervan uitgaande dat je een Android telefoon hebt, kan je misschien het volgende eens proberen:

stap 1: Ga naar 'Settings'
Stap 2: Ga naar 'Applications'
Stap 3: Kies 'Manage applications'
Stap 4: Klik op het tabblad 'On SD card'
Stap 5: Nu zie je een lijst van je apps met een vink-mogelijkheid rechts ernaast. Klik op een willekeurige app.
Stap 6: Zie de knop 'Move to SD card'

Het bovenstaande is gebaseerd op een Engelstalige versie. Mocht je een Nederlandse versie hebben, hoef je het alleen even te vertalen. Veel succes ermee!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als je App2SD installeert, krijg je een keurig lijstje te zien van alle apps die op je telefoongeheugen en op je SD-kaart staan. Het programma geeft aan welke apps je kunt verplaatsen en voert dat voor je uit.
Pieter2011
11 jaar geleden
Pieter2011
11 jaar geleden
Volgens mij is dat afhankelijk van de instellingen. Op mijn Samsung Galaxy geeft app2SD telkens een keurig lijstje van apps die verplaatst kunnen worden naar de SD-kaart.
Pieter2011
11 jaar geleden
Mijn Galaxy W geeft een berichtje als er apps op mijn telefoon staan die naar de sd-kaart verplaatst kunnen worden. Je kunt dan zelf kiezen of je dat wilt of niet. Sommige apps wil ik graag op mijn telefoon hebben, andere op de kaart.