Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Antwoorden (3)

Dit kan perfect want die batterij zal wel een 6 voeding zijn.
Trouwens om op te laden heeft u een hogere spanning nodig.
Een 5 Volt batterij bestaat niet, telkens een veelvoud van 1,5 Volt.
De IC's die erin zitten kunnen 5 V voeding hebben maar dat wordt via de electronica geregeld.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Niet dus!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Wel dus, zoals klaas1952 ook aangeeft heeft u steeds een hogere spanning nodig dan de batterij zelf is om te kunnen bijladen.
Er is zeker geen gevaar dat uw speler kapot gaat want bij het opladen staat die toch niet aan. Een voorbeeld: een autobatterij is 12 V terwijl de alternator 13,8 Volt geeft. Een beetje technisch, maar als de batterij "vol" is vergroot de inwendige weerstand zodat de laadstroom automatisch afneemt.
We spreken hier natuurlijk niet over een véél te hoge spanning, zo een 10 a 15 % is nog normaal.
Dat zou ik maar niet doen! Grote kans dat de accu te heet word en dat je de hele speler doorbrand.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik had een kruimelzuiger gekocht, en na drie jaar waren de batterijen niet meer goed. Toen zocht ik naar de oorzaak, en ontdekte, dat de lader 9 (negen!) Volt afgaf.
De batterijen werden dus jaren lang overladen. Maar blijkbaar was dat niet eens zo erg.
Elektronica kent marges. In mijn computer wordt de spanning van de 5V-USB-poorten opgegeven. Er staat dan bijvoorbeeld 5,8 V.
Dus dit zal echt wel meevallen!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het heeft ook te maken met het laadcircuit, als deze door de hoge spanning ook nog een te grote lasdstroom geeft, blaas je de boel op. Verder lijkt het me onverstandig om op basis van een goed afgelopen experiment, dit als advies te geven.
Ik begrijp dit soort vragen eigenlijk niet zo goed. Waarom gebruik je de originele lader niet? Of is het een MP4 die alleen middels een USB aansluiting geladen kan worden? USB is 5 volt. Als jij snel een nieuwe MP4 wilt moet je beslist met de 6 volt lader aan de slag. Zo niet, dan hou het bij 5 volt. Succes
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding