Is het mogelijk in Nederland Whatsapp te instaleren en op vakantie met andere simkaart te whatsappen? Houd ik dan hetzelfde nummer op Whatsapp?

Is het dus mogelijk om een telefoon waar al whatsapp op staat in het buitenland te gebruiken met een andere simkaart? En blijft het nummer voor whatsapp dan behouden?

Toegevoegd na 27 minuten:
@Rinke, Ik bedoel inderdaad een Simkaart met internet, maar als ik die daar dus gebruik dan veranderd het nummer gewoon naar het nummer van die andere simkaart? Mijn vraag is dan of dit nummer bij mijn contactpersonen gewoon mee verandert of moet ik hen dan mijn nieuwe nummer sturen?, bedankt voor het reageren in ieder geval :)

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Het beste antwoord

Nee, want WhatsApp gaat via je telefoonnummer. Dus als je je telefoonnummer wijzigt, is ook je WhatsApp-nummer gewijzigd.

Bovendien gaat WhatsApp via internet, dus je zult dan sowies een simkaart moeten kopen met internet, als je een andere koopt voor je vakantie. Afhankelijk van hoe lang je vakantie is kun je je afvragen of dat de moeite waard is, of dat je je vakantie eens zonder internet door brengt...

Toegevoegd na 41 seconden:
sowies moet natuurlijk sowieso zijn ;-)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
@Jeloen: Je telefoonnummer is gebonden aan je simkaart, niet aan het telefoontoestel ;-) Dus als je de nieuwe simkaart er in doet, krijg je een ander nummer, en zal je dus een ander WhatsApp account gebruiken. Dat kan wel, maar dan moet je inderdaad je vrienden laten weten dat je een ander nummer gebruikt. Overigens hoef je niet al je vrienden apart een berichtje te sturen, als je telefoonnummers staan opgeslagen op je
telefoongeheugen (en dus nog in je telefoon staan als je nieuwe simkaart er in doet). Zodra je dan aanmeld bij WhatsApp, checkt hij automatisch je telefoonboek en krijg je je vriendenlijst. Je kunt dan gewoon tegen ze praten via WhatsApp en vertellen dat jij het bent. Het verandert niet vanzelf mee bij je vrienden, het is gewoon een ander account (dus die ander verdwijnt ook niet). Stel je heet Piet, dan hebben hun gewoon 2 keer een Piet in hun lijst, die jij allebei bent ;-) Snap je het zo? Anders heb ik je vragen niet goed begrepen, sorry ;-) In dat geval zeg je het maar, zal ik proberen het beter uit te leggen.

Andere antwoorden (2)

Nee je kan gerust een andere simkaart erin doen en je andere nummer gebruiken bij whatsapp.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
zo ver ik weet maakt je nummer niet uit, het is gewoon in dit geval even een "code" om jouw apparaat te registreren. Zolang je dezelfde mobiel gebruikt ZOU het niet uitmaken.