Hoe verwijder ik de 'overige bestanden' van mijn iphone?

Ik heb een 8gig iphone, niet heel veel ruimte dus in de eerste instantie. maar het grootste probleem is dat bijna 2gb ingenomen word door 'overige bestanden'. bestaat er een programma oid die uitzoekt of er belangrijke gegevens instaat, en overige 'rommel' verwijdert? Of is er een andere manier om dit op te ruimen ?

Weet jij het antwoord?

/2500

de geschiedenis van safari wissen en de cookies.. geschiedenis van youtube.. als het dan nog 2 gb is dan hoort het bij je besturingssysteem denk ik.

De beste manier is om je iPhone helemaal te restoren/herstellen. Dus via iTunes naar de iPhone te gaan en dan Summary > Restore (Overzicht > Herstellen). Ik vond nog een andere methode op internet (zie link). Ik heb dit zelf nooit gedaan en kan niet garanderen dat dit werkt en/of geen ander problemen op levert. Toegevoegd na 57 minuten: Als de hoeveelheid overige data echt uit de hand gaat lopen, meer dan 1gb is bijna altijd corrupte data! Deze date ontstaat vaak als de synchronisatie niet goed wordt afgebroken. Helaas kun je dit makkelijk verwijderen.

Bronnen:
http://www.ipodrepublic.com/iphone/fixing-...
https://discussions.apple.com/thread/34180...

De overige bestanden zijn bestanden die apps hebben opgeslagen. Dat kunnen saved games zijn (zijn vaak niet groot), maar kunnen ook tekeningen zijn (van tekenprogramma's), foto's (foto applicaties) gedownloade kaarten (navigatie), tijdelijke internetbestanden (safari),mailbestanden e.d.. Ze kunnen behoorlijk wat informatie innemen. Om te kijken wat apps en de bestanden verbruiken kan je het beste op de iphone zelf kijken: Ga naar Instellingen Ga naar Algemeen ga naar Gebruik Onder opslag staat nu per App hoeveel data de app verbruikt. Als je doorklikt zie je hoeveel de documenten en gegevens bevatten. Je kunt de bestanden natuurlijk alleen opschonen door de betreffende app te openen en de bestanden te verwijderen die je niet nodig hebt. Of door de app te verwijderen die het meest verbruikt. In bijgaande afbeelding zie je bijvoorbeeld dat Iphoto 169 MB verbruikt, waarvan maar 18,4 MB aan bestanden. Op deze manier kan je redelijk goed bepalen waar opschonen de moeite loont.

een soft riset is voldoende volgens mij

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100