Waarom kan ik mijn Samsung Galaxy S+ niet verbinden met mijn computer?

Ik heb niet veel verstand ervan dus alle hulp is toegestaan.

Ik heb niets op de telefoon gedownload of er iets gek mee gedaan alleen een paar apps gedownload.
Ik heb niks voor de telefoon op mijn computer gedownload (mocht dat nodig zijn).
en ik heb Windows vista.

Mochten jullie meer informatie nodig hebben hoor ik het graag.

Mvg. Sondeboy

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
3.5K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Heb je een kabel die je in de telefoon kan stoppen en die met een USB kabel in de computer kan stoppen? Of probeer je het op een andere manier? Want op de manier met de kabel werkt bij mij wel gewoon.

Het beste antwoord

Je kan eigenlijk heel gemakkelijk draadloos verbinden met je Samsung Galaxy S+ d.m.v. Samsungs eigenste app 'Kies Air'.
Deze app staat normaal gezien standaard op je toestel geïnstalleerd. Is dit niet het geval kan je bij Google Play (of de vroegere Android Market) zoeken achter 'Samsung Kies' en de app vervolgens installeren. Je vindt 'Kies Air' ook in de 'Samsung App Store'

Wat je dan hoeft te doen is de app openen en op het knopje 'starten' drukken, waarna je een IP-adres te zien krijgt, iets in die aard van http://192.168.0.101:8080/.

Nadien op je computer naar dit IP-adres surfen (i.e. gewoon invoeren in de adres-balk van je browser) en op je smartphone zal een melding verschijnen dat uw computer verbinding wil maken met je smartphone. Klik dan op 'Toestaan'. Nu zou je dan verbinding moeten hebben met je smartphone en kan je deze doorbladeren, zaken downloaden(=op je computer zetten) of zaken uploaden(=op je smartphone zetten).

Wil je met een usb-kabel jouw Samsung verbinden met je computer, dan kun je Kies software van Samsung downloaden en installeren op je computer. Om deze te downloaden voor Windows Vista kan je klikken op de bron hieronder. Als de installatie en/of de verbinding niet wil lukken, dan kan je steeds een nieuwe vraag stellen ;)

Je kan ook, zoals hierboven gezegd, jouw toestel gewoon verbinden met een usb-kabel en normaal gezien wordt jouw toestel dan herkend als een schijfstation, net alsof het een usb-stick is, mp3-speler, enz...
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Met alle android telefoons kun je zonder extra software verbinden met usb. De telefoon word dan herkend als zogenaamde massa opslag (dit moet wel worden goedgekeurd op telefoon). Wanneer dit niet gebeurt helpt het vaak om de telefoon opnieuw te starten.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Alle Android smartphones van Samsung gebruiken het software programma: Samsung kies

Als je dit hebt geinstalleerd en je telefoon dan (na de installatie) hebt aangesloten dan moet hij hem als het goed is zien.