iPhone syncen met meerdere iTunes.

Ik ben ontzettend blij met mijn iPhone alleen blijf ik het irritant vinden dat ik maar vanaf één locatie muziek op mijn apparaat kan zetten (en er dus ook maar op één locatie muziek kan afhalen). Ik heb er al een paar google query's aan gewaagd maar ik kan zo snel niets vinden wat dit op een makkelijke manier mogelijk maakt.
Mijn iPhone is al jailbroken dus als iemand een suggestie heeft hoor ik die graag.

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Het beste antwoord

Vrij simpel, gebruik geen iTunes, maar gebruik SharePod. Hiermee kun je bestanden kopieren naar je iPod precies zoals jij het wilt.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Na wat zoekwerk kwam ik dit tegen;

SwapTunes zie de link voor meer informatie in het Engels. Dit post ik hier niet omdat het dan niet mooi gaat worden.

Als je vragen hebt of niet goed bent in Engels dan lees ik het graag, dan kijk ik of ik je kan helpen.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Bedankt voor de link, het probleem met die methode is alleen dat je dan met twee verschillende libraries zit en dat is ook niet wat ik wil. Ik heb zelf ook weer zitten zoeken en kwam nu Senuti (http://www.fadingred.com/senuti/). Daarmee kan je muziek van je iPhone afhalen zonder iTunes. Ik ga vanavond eens kijken of dat werkt.
Kort antwoord: dat kan (officieel) niet.

Langer antwoord: Synchroniseren met meerdere iTunes installaties wordt officieel niet ondersteund (waarschijnlijk vanwege DRM overwegingen).

De enige manier om meerdere instanties van iTunes te laten synchroniseren (zonder dat de iPhone compleet opnieuw wordt gesynchroniseerd) is om de iTunes bestanden (met name het library xml bestand) te kopieren naar verschillende computers. Dit is wat je normaal gesproken doet als je een iTunes installatie verhuisd naar een nieuwe computer.

Als synchronisatiemethode werkt dit echter niet perfect. Omdat iTunes zich als leading beschouwd voor de inhoud van je iPhone zullen items op je iPhone die niet bestaan in iTunes worden gewist, in plaats van dat iTunes het ontbrekende item download van je iPhone.

Als je jezelf niet blindstaart op iTunes is er software van derde partijen die dit wel kan (zoals eerder aangeven). Verwacht vanuit Apple echter geen ondersteuning als het fout gaat.