HTC Sensation of de Samsung Galaxy Nexus?

Qua prijs zijn ze zo ongeveer gelijk (€375,-) de specificaties verschillen ook niet zo erg, alleen het scherm, wat mij niet zo heel veel uit maakt (4,65 inch vind ik zelfs wel wat aan de grote kant). Maar welk van deze smartphones kun je nu eigenlijk het best nemen qua gebruik?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

SGN heeft een mooier/feller scherm, maar is minder kleurecht. Qua snelheid lopen ze niet ver uiteen en ze draaien tegenwoordig beide op Android 4.0 ICS.

De behuizing van de Nexus is iets lichter, maar voelt daardoor ook meteen iets meer plastic fantastic aan. De behuizing van de HTC Sensation is metaal en voelt degelijker. Het nadeel van metaal is dat er sneller krassen op komen.

De camera van de Sensation is iets beter en schiet daarbij plaatjes van 8 MP in plaats van de 5 MP die de Nexus doet.

Ik heb overigens zelf een HTC Sensation, een vriend van me heeft een Nexus.

Succes met je keuze!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

De Galaxy Nexus is wel erg groot en vind hem persoonlijk niet zo fijn in de hand liggen. HTC heeft in de tussentijd al veel andere telefoons die een stuk nieuwe zijn, zoals de XE en de one serie. Als je een groot scherm wilt is de galaxy nexus een prima toestel maar eerlijk gezegd zou ik eerder voor bijvoorbeeld de sensation xe gaan. is ook net iets sneller. de galaxy nexus werkt verder wel prima.