Waardoor is de Smartphone hype ontstaan?

Paar jaar geleden liepen alleen zaken lui met windows mobile, maar nu zie ik bijna elke telefoon met windows of een linux besturingsysteem.

Hoe ontstond dat, en waarom?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Antwoorden (4)

Goeie vraag

ik denk omdat er behoefte was aan een apparaat dat alles kon dus; om de mediaspeler/mp3,agenda, internet, mailen, msnen, opslagmedium, videospeler, foto-videocamera, rekenmachine, spelletjes etc. etc. en natuurlijk de telefoon in een te proppen.

In het begin waren ze zo "smart" nog niet, maar het begint erop te lijken.

En dat is een logische ontwikkeling, omdat eenvoud nog steeds voorkeur heeft.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Windows en Linux worden in verhouding tot macosx nauwelijks gebruikt op smartphones, zie onderstaande link.
Daaruit blijkt dat 50% MacOSX gebruikt, tegen 3% Windows mobile. En daarin schuilt het antwoord op je vraag: de introduktie van Apples Iphone, waarin tal van innovaties zaten (zoals een touchscreen dat WERKT, multitouch waarmee je simpel kan in en uitzoomen op webpages en een heldere interface die door iedereen begrepen werd en een funfactor die in oude smartphones volstrekt afwezig was) maakte duidelijk dat emailen en internetten op zo'n klein schermpje wel degelijk gebruiksvriendelijk kon. Pas NA die eerste iPhone volgde de smartphonehype, de meeste smartphones hebben namelijk heel wat innovaties van Apple overgenomen, zoals wel vaker in de geschiedenis is gebeurt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als enkele jaren geleden uitsluitend vuilnismannen zo'n ding gehad hadden had het zeker niet zoveel navolging gekend.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een smartphone is min of meer hetzelfde als een pda. De term legt meer de nadruk op de functie van mobiele telefoon. Voorbeelden zijn de Sony Ericsson M600i en P990i, de Orange SPV-serie, de Nokia E- en N-serie, de HP iPAQ hw6915, de Blackberry, de Apple iPhone, de Samsung Omnia I900, de Qtek HTC TyTN, MIO A701, Motorola Mpx-serie, I-Mate, en de T-Mobile G1.