Bestaan er mobiele (smart)-telefoons voor blinde mensen, en zo ja, hoe zien die er dan uit en hoe werkt zo'n telefoon dan?

Bijna iedereen heeft een mobiele telefoon, dus ik vroeg mij af, heeft een blinde dan ook een mobiel? Die moet toch ook gewoon bereikbaar kunnen zijn?

En zo ja, hoe zien die er dan uit, en bestaan er ook smartphones voor blinden? En als die dan bestaan, hoe werken deze, de gewone mobiel en / of de smartphones?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
3.2K

Het beste antwoord

Toevallig hebben wij 2 blinde mensen die bij ons in de winkel komen. Ze hebben allebei een iPhone en kunnen daar alles mee. Er zit een spraak ondersteuning op. En doen alles door te tikken of te slicen... De meeste Apps zijn geschikt voor blinde mensen en soms worden ze ook gevraagd om de Apps te testen. Ik denk dus dat dat de beste smartphone is voor blinden dit moment.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Er zijn toestellen met feedback, die praten naar je toe zeg maar. Echter, als hij zijn hele leven heeft kunnen zien is het misschien wel een goed idee om hem een toestel te geven met wat grote knoppen die makkelijk te onderscheiden zijn. Android 4 heeft enorme mogelijkheden voor blinde mensen door de perfecte feedback. Echter is dit redelijk geavanceerd.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dan heb je toetsjes in brailleschrift !
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik ken iemand die blind is die gewoon een iPhone heeft, als je dan iets aanraakt leest die het voor. En nog meer van zulke functies.

Volgens mij zijn iPhones best goed geoptimaliseerd voor blinde mensen....Stevie Wonder heeft er ook een geloof ik.

Dit is misschien ook interessant voor je:http://www.iphoneclub.nl/161643/blinde-journalist-laat-zien-hoe-hij-zijn-iphone-gebruikt/
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja. De Owasys is er speciaal voor blinden. Deze leest smsjes voor nadat je ze hebt binnengekregen en ook nadat je ze hebt getyped zodat ze nog na kunnen luisteren of de tekst goed is.

Meer info:
http://www.handigelinks.onze-thuispagina.nl/owasys.php

Toegevoegd na 47 minuten:
Er liggen nu ook concepten voor een braille mobieltje dat op de markt moeten gaan komen.
http://perfectalles.tumblr.com/post/18253683844/braille-telefoon-concept-van-shikun-sun

En hier de samsung telefoon die hierboven al eerder getoond werd:
http://www.techlocation.com/mobile/samsung-braille-touchscreen-phone-for-blind/
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Er zijn toestellen die zowel braiiletoetsen hebben als spraakaanduiding. Ze zijn wel beperkter up to date dan toestellen voor goedzienden.

Hier een link

http://www.hulpmiddeleninfo.be/hmf/gsm/hmf_gsm.html