Hoe kan ik er voor zorgen dat de batterij van mijn Samsung gs2 minder snel leeg gaat? (toelichting)

Als ik bij mijn batterij verbruik kijk zie ik dat het display maar liefst 51% van de batterij gebruikt. Hoe krijg ik dus vooral het display naar beneden?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.2K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Misschien is het wat als je de licht van je scherm wat zachter zet, geen live/bewegend wallpaper gebruikt, je standby tijd voor verlichting verkort en donkere wallpaper gebruikt.

Antwoorden (3)

Je kan bijvoorbeeld je internet uit zetten als je het niet gebruikt of je kan e beeld minder vel doen. En je moe hem helemaal opladen niet voor de helft want dan word de batterij lui en dus slechter.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Precies. Maar het gaat me dus om het display, niet om Internetverbruik (das maar 3%)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Gewoon goed opladen. En niet half dan gaat die langer mee.
bamibal
12 jaar geleden
Moderne Li-Ion batterijen kunnen juist erg slecht tegen volledig opladen en ontladen. De batterij blijft het langst goed als hij rond de 40% opgeladen is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mijn oom werkt er de hele dag mee dus sorry hoor maat gewoon volledig opladen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
40%? Dat is wel weinig.. dan kan ik mijn s2 maar een paar uurtjes meenenen voordat ie uitvalt :p
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja precies kijk ik ga hier geen antwoord op geven als ik er bijstand weet dit heb ik toevallig van mijn oom gehoord dieet de hele dag testen mee doet en een batterij blijft sterk mee gaan als je heb gewoon goed op laat en Als die bij de 100% is haal je hem eruit .
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zit op iPhone dus beetje typ fouten hoor :d
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik denk al.. het gaat ineens ovet dieeet enzo. haha. heel herkenbaar.
Ga naar instellingen en dan display. Zet de helderheid niet hoger dan nodig is.

Ook bewegende achtergronden trekken batterijduur. Het beste zijn donkere achtergronden want je zou het misschien niet denken maar lichtere achtergronden vragen meer batterijduur.

Daarbij kun je ook instellen dat het scherm sneller uit gaat wanneer je even niet bezig bent met je telefoon.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb geen bewegende achtergronden, een zwarte achtergrond en na enkele seconden springt hij (het scherm) al op zwart.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hm. vreemd. heb je je scherm niet te fel staan dan? Op een kwart of een derde is al goed genoeg om alles duidelijk te zien.
Zet automatische helderheid uit en helderheid op zijn laagst. Dan is het display slechter leesbaar in de felle zon, maar dat scheelt heel veel energie.

Toegevoegd na 1 minuut:
Wifi slurpt op mijn gs1 energie, die zet ik dus uit als ik het niet nodig heb.