Mijn blackberry geeft sinds vandaag rare kleuren en soms wit met paarse strepen wat is dit?

Het beeldscherm van mijn blackberry doet sinds vandaag raar, eerst zag ik een wit scherm met paarse strepen, na rebooten deed die het weer, maar na een tijd toen ik bezig was gaf die rare kleuren en strepen en daarna weer het witte scherm, na 1 minuut ging hij zwart en daarna ging hij gewoon weer aan. Wat is er aan de hand en hoe kan ik dit verhelpen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Een kort antwoord? Schermprobleem.

Maar zo werken we hier niet, dus wil ik er even verder op in gaan.

Je geeft zelf al aan dat het scherm na een reboot goed werkt en na verloop van tijd kuren begint te vertonen.
Dus ligt het probleem niet bij je scherm.
Maar ligt dieper in het toestel.
Als er niets geks met het toestel is gebeurt, zoals in water gevallen of anderzijds is gevallen, dan ga ik er van uit dat het iets softwarematigs is.

Je kan dan een paar dingen doen.
Indien hij nog binnen de garantie valt, het toestel terug brengen.
Een factory reset.
Andere Firmware ( rom ) plaatsen.

Is hij wel gevallen.
Dan kan het zijn dat de verbindingskabel, dat is een hele kleine flatcable die tussen je scherm en je mainboard zit, parten speelt.
Deze zit gemonteerd in een zeer kwetsbaar voetje, en deze kabel wil met een ongelukkige val wel iets verschuiven in dat voetje zodat hij net wel en net geen contact maakt ( wankelcontact ).
Dergelijke contacten willen ook wel eens parten gaan spelen als het toestel nat is geweest.