Waarom raad de ING het af (om bij gebruik van een "ING app" op een iphone) nieuwe software van die gsm te installeren?

Ik heb software gekregen (IOS 5.1) die ik kan update. De ING zegt echter dat ze de veiligheid van de ING app niet kunnen garanderen als je nieuwe software installeert. Is een update nieuwe software, en is het verstandig om die update te installeren? (voor de veiligheid van de ING app en in het algemeen)

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De ING app is sowieso onveilig. Maar het advies om niet te updaten zal waarachijnlijk te maken hebben met het feit dat nieuwe versies meestal een paar bugs hebben waarvan mensen misbruik kunnen maken.

Het beste antwoord

Met de nieuwe IOS 5.1 update is er een nieuwe beveiligingslek ontstaan. Tot zo ver bekent gemaakt zou dit alleen gaan om verbindingen met de Safari browser. Mogelijk dat de ING app dus gebruik maakt van deze browser (op de achtergrond)
Een andere optie zou zijn dat de lek hem niet direct zit in safari maar in de algehele verbinding met het internet waardoor je bij iedere internetverbinding kwetsbaar bent.

Heb je IOS5.1 dan is het advies op dit moment dus, blijf even af van het internet bankieren. Ook andere beveiligde websites (bijv. paypal) zou ik tot een update nog even niet gebruiken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Gisteren kwam dit item aan de orde in het programma een vandaag; het bleek toen dat een tijd geleden een student de veiligheidscodes had doorbroken van de ING-app. Hier heeft de ING geen melding van gemaakt en zij zouden een update hebben gedaan zodat de veiligheid weer gegarandeerd is. Toch liet een veiligheidsexpert weten dat een dergelijke app meer fraudegevoelig is en hij raadde aan om hier zeer voorzichtig mee te zijn. Als jij bericht krijgt van de ING dat zij e.e.a. afraden dan zou ik me daar zeer zeker aan houden, mede gezien het vorenstaande.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Naar aanleiding van genoemde tv-uitzending heb ik 't gevoel gekregen dat ING nog veel moet leren qua beveiliging. Waarschijnlijk dat ze 't zekere voor 't onzekere nemen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bedankt voor het antwoord en de tips.