Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat geeft meer dataverbruik/accuverbruik bij email tussen IMAP of POP3?

Email kan je vaak instellen of je IMAP gebruikt, of POP3. IMAP is de populairste omdat hiermee je bericht direct aankomen op je mobiel.
Bij POP3 geef je aan hoe vaak (periode in minuten) je email opgehaald moet worden.

Stel je stelt POP3 in op elke 5-15 minuten. Hoe is dan het dataverbruik en batterijverbruik van je mobiel in vergelijking tussen IMAP en POP3?

Toegevoegd na 1 minuut:
En hoe gaat IMAP om met een verloren of slechte signaalbereik van je mobiel?
Ook gezien dataverbruik en accuverbruik.

Toegevoegd na 2 minuten:
Ik stel de vraag omdat IMAP en POP3 redelijk bekend zijn. Eigenlijk is de vraag bedoeld voor de Blackberry die met Push werkt. Volgens mij is dit vergelijkbaar met IMAP.

Toegevoegd na 14 minuten:
Het gaat mij er niet zo om met het ophalen van een nieuwe email. Maar meer dat wanneer er geen nieuwe email is, er toch regelmatig (bij POP3)/continu (IMAP) een interactie is tussen telefoon en berichtenservice.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Het maakt heel weinig uit, want alle mailtjes en bijlagen worden met beide systemen gedownload.
POP3 kan veel zuiniger zijn als je een client gebruikt die alleen de headers ophaalt, waarbij je dan echt moet aangeven als je de body wilt lezen (het bericht zelf).
Bij beide systemen kun je aangeven of je attachments wilt binnenhalen, dat kost het meeste bitjes.
(Lees meer...)
escape
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding