Is er een smartphone met afstandbediening?

Of een app om dan de televisie te bedienen?
Moet waarschijnlijk wel met infrarood.

Toegevoegd na 58 minuten:
Voor de (over)duidelijkheid: ik wil een hightech smartphone gebruiken als afstandbediening voor mijn lowtech Philips grootbeeldbuizentelevisie.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.3K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bedoel je een smartphone die als afstandsbediening dienst kan doen? Als je met zegt lijkt het of je een SP bedoelt die bedient wordt met een AB.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat vind ik wel een interessante vraag aangezien het mij wel lukt om alle pc's in huis vanaf mijn smartphone te besturen maar deze had ik nog niet gehoord. Ben benieuwd naar de antwoorden...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb een Samsung smart tv welke ik dmv een app op mijn iPhone kan besturen. Ook heb ik een onkyo receiver. Deze is ook vanaf de smartphone te besturen. Beide apparaten zijn op het draadloos netwerk aangesloten. Je tv moet er echter wel geschikt voor zijn. Welke tv heb je?

Het beste antwoord

dat kon ik met mijn oude nokia n95 8gb, dat was een van de laatste toestellen met een infrarood poort, infrarood werd later door bluetooth vervangen.

als ik er deze app op zette:
http://nok95.wordpress.com/2007/12/27/tv-remote-control-and-much-more/

maar mijn n95 8gb is al weer een tijdje weg, was wel een geweldig apparaat trouwens
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Ik weet dat het in elk geval kan in combinatie met de Light Manager Pro van JB media. Er bestaat een app voor de smartphone waarmee je deze kunt bedienen, en de Light Manager Pro (en wellicht ook de Mini) is zo te programmeren dat je er je verlichting (met de juiste ontvangers, uiteraard) en ook diverse A/V apparatuur mee kunt bedienen. Dit kan ook in combinatie met een programmeerbare universele afstandsbediening (zoals de Logitech Harmony) maar de combinatie met smartphone is dus ook mogelijk.

Toegevoegd na 1 minuut:
Hier vind je de benodigde app: http://itunes.apple.com/nl/app/lightswitch/id356174204?mt=8
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je TV op het netwerk kan dan ja.

Maar dat is bij jou niet het geval. Dan kun je een infrarood zender aanschaffen die connectie maakt met je netwerk.
Via een app. stuur je via het netwerk een signaal naar de infraroodzender die vervolgens het infrarood signaal stuurt naar de TV of een ander apparaat.

Zij bron voor een infrarood zender.

Toegevoegd na 2 minuten:
Of infrarood op je smartphone. Ik ken geen telefoon waar dit op zit.

Toegevoegd na 18 minuten:
of deze logitech al in europa al te verkrijgen is?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dit kan met een extra apparaatje wat voor het draadloze signaal als tussenstations dient tussen telefoon en tv. Bijvoorbeeld dit apparaat: Gear4 UnityRemote.