Weet iemand hoe je een Android apparaat root ?

links of uitleg zou fijn zijn!

Toegevoegd na 18 seconden:
Samsung Galaxy Young

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (1)

Dit is een vrij nieuwe telefoon, toch? In ieder geval staat in de link een handleiding in het Engels voor je.

Let op dat je weet waar mee bezig bent, als je gaat rooten! Spreekt voor zich dat ik niet verantwoordelijk ben als je je gsm op enigerlei wijze kapot maakt (bijv. brick).

Hoe dan ook, in het Nederlands:
1. Download het bestand "update.zip", zie link.
2. Zet dit bestand als zip op je SD kaart (dus niet uitpakken). Gebruik bijv. je PC om te kopiëren.
3. Zet je gsm uit.
4. Druk op volume+, home en de power-knop (alles ingedrukt houden, dus niet één voor één).
5. Je komt in de Recovery Mode.
6. Kies "apply update from sd card". Gebruik de volumeknoppen voor omhoog/omlaag en je power-knop voor kiezen.
7. Kies update.zip
8. Kies Reboot Now.
9. Als alles goed is gegaan, is er nu een app aangemaakt genaamd SuperUser.
10. Tip: zorg dat je accu op minstens 50% staat. Als je gsm tussentijds uitvalt, heb je wellicht een probleem...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat geeft je zogenaamde Administrator rechten, zodat je bepaalde handelingen kunt verrichten die je normaal niet kunt doen. Denk aan verwijderen en toevoegen van systeemsoftware, een andere ROM (besturingssoftware) erop zetten, systeeminstellingen wijzigen, etc. Het is erg handig, maar aanspraak op garantie kun je hierdoor vergeten. Veel alternatieve ROMs hebben verbeterd accugebruik, efficiënter gebruik van de processor van de gsm, etc.