Wat is de beste android smartphone voor rond de €130?

mijn vader gaat misschien overstappen naar een nieuwe telefoon.
dus daarom deze vraag

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.2K

Het beste antwoord

Volgens verschillende testen is in de prijsklasse €100/€150 de Samsung S5660 Galaxy Gio (€115) het beste Android-toestel.

Toestellen die ik je ook wil aanbevelen zijn:
- Sony Erissson Experia Mini Pro (€150)
- HTC ChaCha (€130)
- HTC Explorer (€140)
- Samsung Galaxy Fit S5670 (€135)

De Samsung Wave M S7250 (€160) beschikt niet over het Android-besturingssysteem, maar over Bada. Dit is een besturingssysteem van Samsung voor smartphones, gebasseerd op Samsung's TouchWiz. Dit toestel komt goed uit testen, en Bada werkt zeer gebruiksvriendelijk.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

htc wildfire s is 200euro. 130 euro is wel erg weinig, ik weet niet of je het daar mee red
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Galaxy TXT is wel een leuke, zeker omdat hij zowel touchscreen als volledig qwerty toetsenbord heeft.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je komt inderdaad uit op de Galaxy TXT of de Galaxy GIO. Maar ook die kosten 170 euro los.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
als je voor een telefoon van rond de 130 euro gaat weet ik niet of android de beste keuze is, android is een heel zwaar besturingssysteem, je hebt minimaal een 1 ghz processor nodig en minimaal 512mb ram om het een beetje soepel zonder schokken te laten lopen, en geen van de telefoons uit deze prijsklasse komen ook maar een beetje daarbij in de buurt.

het android zal dus lang niet zo mooi en soepel werken als op de htc sensation van je vrienden, en je zult veel grafisch zware apps niet kunnen draaien.

er zijn wat verschillende telefoons die interessant zijn in die prijsklasse:

Samsung Galaxy Gio rond de 150 euro, deze telefoon draait op android en is wel oké, hij is lagt een beetje als je hem gebruikt maar is verder wel goed, hij geeft alleen een beetje een plastic gevoel als je hem in je handen hebt.

HTC Wildfire S, rond de 170 euro, langzamer dan de Gio maar wel eem mooier apparaat om in je handen te hebben, hij voelt beter aan, draait ook op android.

Nokia 500, rond de 150 euro, deze telefoon draait niet op android maar op symbian, je hebt dan veel minder bekende apps maar wel een snellere telefoon die erg lekker in de hand ligt en nu het nieuwe besturingssyteem symbian belle heeft, wat erg mooi werkt, ook heeft hij verwisselbare achterkanten, met verschillende kleuren

er zijn ook nog van die telefoons met een klein scherm en een toetsenbord maar ik denk niet dat je daar naar opzoek bent, verder komen er binnenkort ook nog 2 andere telefoons uit:

de Samsung Galaxy Pocket, lijk eigenlijk heel erg veel op de Gio, maar is wat mooier

verder de Nokia Lumia 610, erg mooie telefoon, maar die gaat denk ik rond de 200 euro uitvallen, want hij heeft bijvoorbeeld een veel groter scherm dan alle andere telefoons die ik net noem en is die draait op windows phone, ook het kijken waart