Hoe moet ik één specifiek buitenlands telefoonnummer bij Vodafone laten blokkeren?

Ik heb prepaid van Vodafone en ik wil graag één specifiek nummer laten blokkeren die mij (veel te vaak, tot stalk-achtig aan toe) belt vanuit het buitenland, zodat deze persoon mij niet meer kan bellen.

Is dat mogelijk bij Vodafone, of moet ik meteen álle nummers laten blokkeren die vanuit het buitenland komen?

Dat laatste wil ik niet, aangezien ik nog welleens per ongeluk door een bekende gebeld wordt vanuit het buitenland...

Toegevoegd na 13 minuten:
Ik heb samsung Galaxy Mini en ik irriteer mij er mateloos aan dat ik dus geen nummers kan blokkeren op mijn telefoon. Vandaar mijn vraag of het dan misschien via mijn provider kan.

Toegevoegd na 1 uur:
Ik heb het antwoord zelf gevonden op
http://www.vodafone.nl/klantenservice/aanvragen_en_wijzigen/telefonische_overlast_melden/

toch bedankt!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.5K

Het beste antwoord

je kan gewoon langs je provider gaan en deze kunnen je hierbij verder helpen. Dan zorgen zij er voor dat die persoon niet jouw nummer kan bereiken of jij die persoon
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Ja dat kan wel, ik weet niet wat voor telefoon jij hebt.
Ik heb zelf LG en dan zet ik dat bepaald nr in een groep en dan ga ik naar optie oproepinstellingen, dan naar algemene instellingen, dan kies ik voor oproep afwijzen aan, dan klik je op afwijzen. Daar kun je dan kiezen of je alles afwijst, ik klik dan op groepen. Ik heb dat bewuste nummer dan in een groep geplaatst, dat kan ook uit 1 nummer bestaan. Dat selecteer ik dan. Ik zie wel de betreffende nr bellen 1x, deze wordt dan direct door de telefoon uitgezet en de andere kant krijgt dan een toon te horen dat je niet bereikbaar bent.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik ga eens kijken of die optie dr wel op zet.... nummers blokkeren via het telefoonboek gaat niet helaas..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee dat klopt maar je kunt via telefoonboek wel die persoon naar een groep selecteren (bij mijn LG) Dan doe je eerst bewerken, daarna kun je selecteren naar groep bijv. familie, vrienden, collega's, school, vip, sukkels haha..
Daarna doe je het zoals eerst beschreven. Met Samsung ben ik helaas niet bekend.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik kwam net dit tegen op een site:
Op de Galaxy Mini is het mogelijk om telefoongesprekken of berichten van bepaalde personen te blokkeren. Hiervoor moet je wel even vanuit de Android Market een 'Call Blocker' downloaden, dit is een applicatie die deze functionaliteit toevoegt aan je telefoon. De Galaxy Mini is een zogenaamde smartphone, waarop je ook applicaties kunt installeren. Standaard is het niet mogelijk om specifieke nummers te blokkeren, maar met dit soort applicaties dus wel. http://www.gsmhelpdesk.nl/forum/viewtopic.php?t=20857