Mobiele Telefoon van profiel 'Stil afhalen' op afstand, radius ca. 100/200 meter, hoe doet men dat? of is dat niet mogelijk?

Ik ben mijn telefoon kwijt, heb deze op de stil stand gezet, ik weet dat die ergens dicht bij mij ligt, maar heb geen idee waar. Vriendelijke groet, Joris

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat voor telefoon heb je? Want bij oudere telefoons is dit niet mogelijk.
Hoor je hem niet trillen?

Antwoorden (2)

Met veel telefoons die ik ken is dit niet mogelijk.
Met een iPhone al helemaal niet, die heeft een echt schakelaartje aan de zijkant voor de stand 'stil' zitten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bij alle telefoons die ik ken, is dit niet mogelijk.

Wat wel mogelijk is, maar dit werkt alleen bij *sommige* telefoons:

Bij sommige telefoons geldt de stand 'stil' alleen voor binnenkomende gesprekken, SMS-jes enzovoort. Maar niet als de batterij bijna leeg is: dan geven zulke telefoons tóch af en toe een piepje.

Als jouw telefoon van die batterij-bijna-leeg-piepjes geeft, kun je jezelf vaak bellen om de batterij snel leeg te maken. Dan geeft de telefoon piepjes zodat jij weet waar hij ligt.

Een andere optie, maar die werkt alleen als je bijvoorbeeld een klein radio'tje hebt waarvan de ontvangst wordt gestoord door de communicatie van een mobieltje, is: bel naar je mobiel, en loop dan met de radio door de omgeving tot je de plek vindt waar de radio last krijgt van storing.

Als deze trucs niet werken, ben ik bang dat er niets anders opzit dan gewoon ouderwets grondig te gaan zoeken.