ik heb mijn ipod in bad laten vallen wat nu? zie uitleg

Hoi, ik wou net het badinstappen ligt mijn ipod nog bij het bad, Ik stoot er tegen aan en zie hem vallen, ik grijp hem gelijk uit het water (2 seconden) en heb m uitgezet,
Het scherm doet het (Naar mijn mening) Want hij geeft nu aan dat de batterij opgeladen moet worden...
Heb hem te drogen gelegd op de verwarming met een doek ertussen
Weten jullie nog tips?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Als het maar 2 seconden is geweest dan heb je een grote kans dat er niet veel mis zal zijn met je iPod. Zet een grote kom droge witte rijst en doe je iPod er helemaal in. Hij moet helemaal bedekt zijn. Doe de kom dicht met een deksel. Het beste is als het luchtdicht is ofzo. Je kan het ook doen met een bewaarbox van plastic :p. Laat het minimaal 24 uur in zitten (ik adviseer zelf 48uur) zodat de rijst al je vocht absorbeert uit je iPod. Niet na een aantal uur open doen en kijken of het goed is! Het moet echt dicht zijn en tot aan het eind zo blijven.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Snel in wat rijst gooien
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Snel van de verwarming afhalen en de iPod weer uitzetten. Kan allebei schade veroorzaken. Zo snel mogelijk in een bak met droge (!) rijst leggen en die op een droge plek neerzetten. Daarna een paar dagen laten staan en afwachten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kan hem inderdaad in rijst doen, slim! Maar er zijn ook vochtopnemende balletjes: silica, ken je die,? Die zitten meestal in een tas als je die nieuw koopt.

Je kan er ook met de föhn op! Ik heb het opgezocht, en het is niet schadelijk, zolang je de fohn op de laagste stand hebt.

Wat ook handig is om aan te schaffen zijn van die kleine plastic dingetjes, die je onderin het gat van de iphone kan doen, want waar je normaal je lader in stopt, zit een opening naar het binnenste van je iphone, dit wordt dan afgesloten!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Uitschakelen, accudeksel openmaken en verwijderen en open laten drogen.
De condens moet er wel namelijk uit kunnen.
Hoeft niet met rijst of silica of zout ( zout neemt ook vocht op ).
Het water zelf hoeft niet direct een ramp te zijn, maar wat vergeten wordt is de corrosievorming en kalkaanslag op de gevoelige componenten.

Dit merk je pas veel later op.............

Gewoon open wegleggen en even een dag of wat laten liggen.