Hoe kan je goedkoop op een telefoon met touchscreen de krassen in het scherm repareren?

Ik hoorde ooit iets over een vloeistof die je er dan overheen kan doen, en dat dat dan in de krassen gaat zitten. Of is er nog een andere goedkopere manier dan het scherm vervangen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (1)

Er bestaat (nog) geen vloeistof die tussen de krassen gaat zitten en deze repareert. Er wordt wel druk onderzoek gedaan naar nanotechnologie en zelf reparerende schermen. Maar daar moeten we nog wel een tijdje op wachten.

Je kunt oppervlakkige krasjes op een hard display wel wegkrijgen met wat poetsmiddel, maar dat moet je niet gebruiken op een touchscreen.

Momenteel is voorkomen beter dan genezen. Zorg dat je een beschermfolie over het touchscreen plakt.

Toegevoegd na 5 minuten:
Let op: op veel fora wordt aangeraden om schuurmiddelen als zilverpoets, tandpasta en autopoets te gebruiken. Dit is meestal niet goed voor touchscreens. Zelfs de fabrikant van bijvoorbeeld Displex raad af om hun product op een iphone of ander touchscreens te gebruiken tenzij over het touchscreen een laagje plastic zit.

Dus goedkoop is het niet te herstellen.

Toegevoegd na 6 minuten:
Wat misschien enigzins kan helpen is Displex touch dat in ieder geval wel geschikt is voor aanraakschermen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het hangt een beetje af van het type touchscreen. Bij sommige zit er een plastic laagje over, dan zou het kunnen. Omdat het vaak om dure apparaten gaat en het scherm zelf vervangen toch minimaal enkele tientjes kost (alleen al aan onderdelen) zou ik voor Displex Touch gaan omdat die fabrikant garanties geeft dat het bij alle touchscreens geen schade geeft. Het zal vast minder goed effect geven dan een goede polijsbeurt, maar daarmee kan je ook de coating van het touchscreen halen. Liever niet dus. kortom: voorkomen is beter dan genezen. Besteed wat geld aan een beschermfolie. Bij dealextreme.com kost dit echt niets. Voor mijn Iphone betaal ik 2 dollar voor 2 folies (voor/achter).