Wat is het verschil tussen een neppe en een echte iPhone?

Ik wil graag een iPhone kopen en hoorde dat ze in China wel nep zijn maar rond de honderd euro en nou wou ik weten wat het verschil precies is

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2.7K

Antwoorden (4)

het verschil is de kwaliteit van de Iphone..
de nep telefoons zijn van bar slechte kwaliteit,en overigens is het ook verboden om de Iphone te imiteren..
je koopt dus ook nog eens een illegaal copy..
beter maar even wat langer sparen...alle waarden naar zijn geld...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De echte iphone beschikt over goede kwaliteit materialen, ook hoge kwaliteit hardware van binnen.

De processors (CPU’S) van de echte iphone zijn vaak sneller of ook hogere kwaliteit. Ook draait de neppe Iphone niet op IOS.

De touchscreen, is bij echte meestal ook gevoeliger. Mijn ervaring is dat bij neppe smartphones de touchscreen erg moeizaam gaat.

De logo is vaak niet dezelfde, dus geen echt apple logo. Vaak staat er ``Sciphone`` o.i.d.

Toegevoegd na 6 minuten:
De neppe Iphone ondersteunt geen 3G (maar GPRS), iPhone uiteraard wel.
GPRS is langzamer dan 3G, je kunt dus in nood je (web)mail checken en een internetpagina openen maar ik zou het niet aanraden. Met GPRS haal je tussen de 9 en de 20 KB’s (kilobytes) per seconde (vergelijkbaar met modem of ISDN) en met 3G haal je tussen de 18 en de 250 KB’s per seconde.
De verschillen met een iPhone zijn ontzettend groot (Wi-Fi, GPS, processor, besturingssysteem) maar gebruik je de telefoon om te bellen en heb je iets aan dubbele sims en smsjes schrijven ipv intypen (handschriftherkenning) dan is het een aanrader. Let er wel op dat dit een compleet ander toestel betreft.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Er zijn ook imitaties bekend waarbij de telefoon naar behoren lijkt te werken maar let op: de store werkt dan niet en je kunt niets opslaan op de telefoon, zoals telefoonnummers, foto's, afspraken, etc.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het wezenlijke verschil zit hem in hoofdzakelijk twee belangrijke aspecten.

1) De hardware is volledig anders dan de echte.
Er wordt (onder de motorkap) gebruik gemaakt van kwalitatief goedkoper materiaal, en lijkt op geen enkele wijze op de hardware van apple.

2) De gebruikte software is volledig anders.
Deze neppe telefoons maken gebruik van Android software en niet van Apple ios. Simpelweg omdat er geen drivers zijn in ios voor de eerder genoemde hardware. De hardware zal dus niet worden herkend door de ios software van apple.

Het enige wat het zelfde 'lijkt' is het uiterlijk.