Waar komt de behoefte aan smartphones vandaan?

Toegevoegd na 5 minuten:
Wij doen een onderzoek voor ons profielwerkstuk naar
de behoefte van mensen om een smartphone te hebben.

Weet jij het antwoord?

/2500

Mensen hebben steeds meer behoefte dingen met iedereen te delen. We willen allemaal bereikbaar zijn, via alle mogelijke wegen. De smartphone maakt dit allemaal mogelijk. Het geeft ons de mogelijkheid altijd en overal bereikbaar te zijn, en vrienden/familie te laten weten wat we aan het doen zijn.

het is eigenlijk geen behoefte maar een begeerte (iets wat de mens niet van nature nodig heeft. voor veel mensen zal het zijn om erbij te horen, ik heb een vriend die bijna elke 3 maanden zijn telefoon verkocht en weer een nieuwe kocht, bij hem lag het er meer aan dat hij altijd het "beste" wilde hebben, dus zodra er iets beters was wilde hij het hebben. ik heb zelf een n8, niet echt een telefoon om ergens bij te horen, ik heb hem meer voor het gemak, en de geweldige camera natuurlijk. als mensen zeggen dat het een rot apparaat is, vraag ik meestal wat die van hen dan kan wat die van mij niet kan. dan is het meestal even stil omdat ze niks kunnen verzinnen. in mijn levensbeschouwing boek staat: een grotere auto dan je buurman, drie of meer vakanties per jaar en een mobiele telefoon op je tiende verjaardag kun je moeilijk echte behoeftes noemen. een begeerte is een sterk verlangen naar iets, maar het woord heeft duidelijk een negatieve bijbetekenis. iemand die begerig is, is iemand die te veel wil, of te graag wil.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100