Waarom crasht mijn xbox bij één specifiek punt in een spel?

Sinds een paar weken heb ik een nieuw spel voor mijn 2,5 jaar oude Xbox. Het spelen ging perfect, maar na ongeveer 10 uur gamen liep het spel (Skyrim) vast bij 1 specifiek punt. Ik moest dan tegen iemand praten en als ik een antwoord koos liep mijn gehele Xbox vast (ik moest hem resetten) of ik kreeg de melding dat de disc niet leesbaar is.
Op de disc zaten destijds een aantal kleine krasjes, maar niets groots. Ik installeerde het spel op mijn Xbox en probeerde het weer, maar tevergeefs. Ik heb zelfs mijn cache verwijderd, disc schoongemaakt en tegen de lens van mijn Xbox geblazen. Niets hielp.

Ik zocht op internet naar gelijke proberen, maar vond niets.
Ik ben toen naar de winkel geweest en heb mijn disc omgeruild. Thuis installeerde ik het spel meteen op mijn harddrive en speelde hetzelfde stuk opnieuw, dit keer lukte het.

Na een aantal uren verder kreeg ik, weer bij het praten, een crash of zo'n zelfde melding. Ik gamede er een beetje omheen, maar nu heb ik al in totaal 3 punten, waar de game vastloopt.

Ik ben naar een vriend geweest met MIJN harddrive en heb het geprobeerd. Bij hem werkte het stuk wel.

Mijn vraag is dus waarom mijn Xbox het spel eerst niet wilde lezen, maar met een andere disc wel? Wat is kapot aan mijn Xbox, de lens, disk drive of iets anders?
Overigens werken alle andere spellen naar behoren.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (1)

de cd is gewoon kappot denk ff logisch na