Mijn iPhone 4s speaker maakt vreemd geluid? Defect of niets ergs?

Sinds een tijdje valt mij op dat de speaker op mijn iPhone 4s 30gb een vreemd geluid maakt. Het betreft de rechter speaker onderop de iphone (logisch want links is mic).

Het geluid is erg zacht, en alleen goed te horen als ik de speaker tegen de oor houd. Het is een soort zacht ''suizend/sissend/storend'' geluid.

Herken je het geluid als je televisie vroeger eruit klapte en je zwart witte spikkels op het scherm zag met een enorm sissend geluid? Daar lijkt het op, alleen dan heel zachtjes.

Een ander feit wat erbij komt:

Als ik Siri open en afsluit, dan is het gesis weg, evenals met de muziek app, en het daarna afsluit.

Ik hoor het alleen als de telefoon gedeblokkeerd is, zonder muziek of andere geluiden dus enkel in de startpagina en stille apps.

Herkent iemand anders dit probleem? En wat voor probleem is het. Is het simpelweg de ''koeling'' van de iPhone, of heb ik een klein speakerprobleempje?

Terug naar T-mobile heeft denk ik geen zin, omdat het daar te druk is om te horen. Iemand dezelfde problemen of informatie?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (2)

Klinkt als een klein speaker probleem waar misschien een stroomdraadje stoort of niet helemaal goed verbonden is> even naar de telefoonzaak gaan waar ze dit kunnen controleren/repareren
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Vandaag naar de winkel geweest, en ze zeiden dat ze dit niet kende, en het geen zin had om te luisteren, want het ws niet te horen in de winkel.. Wel konden ze hem opsturen ter ''reparatie/onderzoek'' en dat kost drie weken. Waar ik net bij thuiskomst achterkwam: Ik hoor het geluid alleen als ik apps opstart die verbinding met een ander persoon moeten maken. Zie: Whatsapp, Skype, Siri ook, en héél af en toe gewoon tussendoor. Het lijkt erop dat ik het alleen hoor bij dit soort apps, en misschien dat het gewoon het geluid van ''signaal/ontvangst'' maken is? Zodra ik een van deze apps sluit (homebutton) of helemaal afsluit, is het geluid direct weer weg. Overigens stoort het geluid mij niet, ik was alleen bezorgt of het iets erg is. Is het héél noodzakelijk om dit te repareren? Of dat pas doen als ik een echt defect ga merken?
Je kunt altijd proberen om met t-mobile in contact te komen. Als dat niet lukt is er nog apple. Mocht je daar ook geen gehoor krijgen moet je een speciaal zaak zoeken.