Wat is een Tablet?

Misschien een hele rare vraag, maar wat is een tablet nu eigenlijk? Is het een draagbare computer, of is het een uitvergrote smartphone, of is het iets anders? Ik kom er niet uit...

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een pilletje ;)....... Goeie vraag, ik zie ook de verschillen niet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Tegenwoordig is een smartphone ook een draagbare computer, daar zie je eigenlijk al hoe lastig deze vraag te beantwoorden is.

Het beste antwoord

Een tablet heeft veel meer met de vorm te maken dan met de mogelijkheden, er zijn namelijk tablets die Windows 7 draaien en de mogelijkheid hebben om een vast keyboard aan te klikken, die lijken dus meer op een PC/laptop. Als de tablet Android of iOS draait lijkt het meer op een uitvergrote mobiel.

Om dus antwoord te geven op je vraag het kan zowel een draagbare pc zijn als een uitvergrote smartphone. De vorm en grote dicteert de tablet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Het moet een draagbare computer voorstellen die nog compacter is als een laptop,maar hij heeft veel minder kracht als een laptop/desktop.
Het is gemaakt voor mensen die iedere dag lang onderweg zijn enz. en het neemt weinig plaats in.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een tablet met iOS of Android (de meeste dus volgens mij) zie ik niet als vervanging voor een laptop/desktop. Zwaar 3D Gamen en videobewerking kan je er niet op, net zoals je dat niet op een mobiel kan, welke ongeveer hetzelfde OS (Android, iOS) draait.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ja maar ik zeg dat hij dient als vervanging als laptop om te reizen veel mee weg te gaan,maar voor de zwaardere dingen te doen heb je iddem een pc nodig.
Het is eigelijk laptop maar dan met alleen een beeldscherm. Ook kan je het beeldscherm aanraken (zo'n beeldscherm heet een touch screen) en je kan er mee internetten, foto's en video's bekijken. Het ligt er een beetje aan welke tablet je hebt aan wat van dingen je ermee kan doen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het is eigenlijk beide, alleen kun je er niet mee bellen. Sommige tablets kun je best vergelijken met laptops qua specificaties en het is natuurlijk in gebruik gewoon een "grote telefoon".