Kun je je OV-chipkaart tegelijk met je mobiele telefoon tegen een in/uit check poortje houden?

Ik wil mijn ov-chipkaart in het hoesje van mijn telefoon doen zodat ik hem snel bij de hand kan hebben wanneer ik me in en uit moet checken. Maar ik vraag me af of het schadelijk is voor mijn telefoon. Ik heb een Blackberry 8520.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
5.2K

Antwoorden (3)

Lijkt me heel sterk dat dit schadelijk is.

De ov-chipkaart bevat enkel een kleine antenne + een chip met gegevens. Zie niet in hoe deze je telefoon zouden kunnen beschadigen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja dat kan.

Zo loop ik al een half jaar rond.

Alles doet het nog gewoon.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, dat kan geen kwaad, de Blackberry is niet gevoelig voor RFID-signalen en de OV-chipkaart is ongevoelig voor GSM-straling.
Ze werken beide in totaal verschillende frequentiebanden.