Ik zat in Nederland maar mijn provider veranderde in Duitsland, dit is toch fout?

Hallo,

Ik zat laatst in een Restaurant te eten met familie.
En tot mijn grote verbazing (na 2 uur) zag ik dat mijn provider op de Duitse provider stond. Nu dus wachten op mijn factuur.

Een aantal vragen;
1.Ik zat in Nederland, dus mag je hier een klacht over indienen?
2.Hoe kan ik bewijzen dat ik op dat moment in Nederland zat... Dat is natuurlijk flink grom dat ik dat niet heb vastgelegd. (Ik kan wel getuigen vragen lol)
3.Hoe zo'n grote kostenberekening zal het gaan worden?

(Niet dat ik hier een heel groot probleem van ga maken, maar ben gewoon benieuwd of je hier überhaupt wel een klacht voor in kunt dienen aangezien T mobile hier denk ik wel voor gewapend is, maar you never know. )

Yora.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (1)

Hallo Yora,

Je mobiele telefoon zoekt continu contact met zendmasten in de omgeving en zal contact leggen met de zendmast die het sterkste/beste signaal afgeeft. Vermoedelijk heb je tijdens je etentje in een restaurant in de buurt van de Duitse grens gegeten. Door de instellingen in jouw telefoon is dit ook mogelijk. Aangezien je zelf verantwoordelijk bent voor de instellingen van je telefoon zal een klacht ook direct door je provider worden afgewezen.

Wat de kosten zullen worden kan ik helaas niet aangeven omdat bij mij niet bekend is wat je in die 2 uur hebt zitten bellen, sms-en of internet hebt gebruikt.

Als je niks hebt gebruikt en alleen maar op het duitse netwerk hebt gezeten, zijn er geen kosten aan verbonden.

Als overschakelen naar een buitenlands netwerk niet wenselijk is lijkt het me verstandig dat je de instellingen van je telefoon zo instelt dat dit niet meer mogelijk is.

Zet de keuze van je provider niet op automatisch maar kies handmatig voor je netwerk T-Mobile. Zorg er tevens voor dat je "Roaming" uit schakelt, zo zal je nooit voor onverwachte kosten komen te staan.