Is het normaal dat de accu van mijn telefoon zo snel leeg is?

Ik heb een Samsung Galaxy Ace, maar de accu is erg snel leeg. Als ik de accu de hele nacht oplaad, zie ik 's ochtends de melding: 'Batterij helemaal opgeladen. Verwijder de oplader'. Ik neem hem meestal mee naar school, en dan moet ik hem inleveren bij de mentor. Dan wordt hij dus 5,5 uur niet gebruikt. Als ik dan thuis kom, gebruik ik hem ook vrij weinig. Bij actieve applicaties staan er bijna nooit open, want ik sluit ze meestal. De volgende dag krijg ik vaak de melding: 'Sluit de lader aan'. Dit is erg irritant. Kan iemand mij helpen? Alvast bedankt!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.2K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ook raar dat je een mobiel moet inleveren bij de mentor, dan zit diegene met 25 mobieltjes.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De mijne gaat nog niet eens een dag mee,

Antwoorden (4)

Neen, dat is niet normaal, hoogstwaarschijnlijk is je batterij verrot. Het beste is om een nieuwe te kopen voor ca 18,00 euro (origineel), maar op de markt ben je maar een tientje kwijt:

http://www.mobielbereikbaar.nl/producten/samsung/s5830-galaxy-ace/accus?gclid=CNnBzr-N0KwCFQUk3godmSmtKw
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Oke, bedankt!
waarschijnlijk is je batterije 'lui' geworden het beste is om te wachten totdat je batterije helemaal leeg is echt totdat je mobiel uitvalt en je hem niet meer aan krijgt. vervolgens laat je hem de de hele dag laden minstens 12 uur
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in dit forum http://www.androidworld.nl/forum/tips-trucs-howtos-geen-vragen-plaatsen/12349-faq-batterijproblemen.html staan een hoop opties waarmee jou probleem opgelost zou kunnen worden. Dus ik zou zeggen, probeer eens het een en ander uit. Volgens mij is helemaal ontladen niet verstandig, ik heb altijd gehoord dat je dat nooit moet doen bij telefoons.

Toegevoegd na 1 minuut:
als jij telefoon gewoon een dag meegaat, dan is er toch eigenlijk ook geen probleem? je kan hem dan elke nacht opladen, en toch altijd gebruiken. Het is ook best wel gewoon dat een smartphone maar een dag meekan op een batterij.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dat accu's verrot zijn lijkt me sterk.
de nieuwe accu's worden niet snel lui

waarschijnlijk heb je nog heel veel apps aan staan die constant op de achtergrond verbinding maken met internet,

zet die als eerste maar eens uit via je instellingen (bijv, mail, facebook, enz,) ga naar instellingen en dan naar accounts en synchronisatie. of zet het tijdslimiet dat de apps gaan updaten hoger, dus niet elke 5 minuten maar bijv om het uur.

je apps zullen dan wel updaten maar alleen als jij ze opent (en dat wil je, want dan pas heb je ze nodig)

verder lees ik dat je apps uitzet
als je daarmee bedoelt dat je een taskkiller gebruikt dan kun je die beter verwijderen, vanaf android 2.2 doet android dat al voor je. als je die apps forceert af te sluiten kost dat meer batterij dan dat je het niet doet.

als niks anders meer helpt installeer dan de app juicedefender. daarmee kun je all je batterij instellingen beheren en ook je wifi, apps enz.

als laatste moet je accepteren dat smartphones van nu een korte accuduur hebben en dat de tijden dat je weken zonder oplader kon met je oude nokia 3110 toch echt voorbij zijn!

succes ermee