kan ik de instellingen van mijn touchscreen aanpassen op mijn smartphone?

Ik heb gauw last van klamme handen en laat het nou net zijn dat de Xperia x10 een warmte touchscreen heeft. Kan ik deze aanpassen tot een touchscreen die niet alleen warmte registreerd? Is er anders een andere manier naast mijn (nogal) grote klunzige vingers om te typen? Zo'n stylo pennetje werk hier door die warmtesensor niet op.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2.1K

Antwoorden (2)

Het enige wat je zou kunnen doen is er een zogenaamde 'screenprotector' overheen plakken. Dit maakt je scherm minder gevoelig. Je kunt ze bij de meeste webshops gespecialiseerd in accessoires voor gsm's nog wel bestellen.

Enne, je x10 heeft geen warmtesensor; het type touchscreen is van het zogenaamde 'capacitive' soort. Door middel van electrische geleiding van je lichaam zet dit scherm signalen om in commando's. Dit is ook de reden waarom je het scherm niet met een stylus of pen kan bedienen; die geleiding is niet optimaal in tegenstelling tot een zogenaamd resistief touchscreen, zoals je in oudere pda's en telefoons tegenkomt.

Voor zover ik weet hebben alleen bepaalde modellen van HTC een warmtegevoelig touchscreen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee het is niet mogelijk om je display aan te passen. Ik kan me voorstellen dat dit lastig is voor je, maar zo werken de meeste touchscreens