hoe kom ik achter het wachtwoord van een beveiligd wifi netwerk? En is het dan gratis als het is beveiligd?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.3K

Antwoorden (3)

Niet, althans niet op legale wijze. Een netwerk hacken is strafbaar! Het zou dan wel gratis zijn, maar je komt er toch niet in.

Toegevoegd na 3 minuten:
Of het wachtwoord aan de beheerder/eigenaar van het netwerk vragen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het is niet strafbaar, dat heeft een of andere digibeet/rechter besloten.
Als je bijvoorbeeld op een camping of vakantiepark verblijft, kun je vaak gewoon het wachtwoord vragen bij de beheerder. Vaak is dat dan gratis (nouja, zit bij de prijs in). Als je bij familie/kennissen op bezoek komt kun je ook het wachtwoord vragen. In onze familie/kennissenkring is dat wel gebruikelijk. En nadat je bent ingelogd, is het internetgebruik gewoon gratis, tenzij je familie/kennissen daar geld voor willen hebben natuurlijk. Maar om de één of andere reden vrees ik dat je dit niet bedoelt.
Maar vragen aan de eigenaar van het wifi-netwerk is de enige legale manier om achter een wachtwoord te komen. Alle andere manieren zijn illegaal en zou je niet moeten willen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heb je gelijk in hoor denkerin. Meestal gaat het om even een fotootje (van hoe gezellig het is met de familie) op Facebook te zetten. Jij ziet natuurlijk al voor je dat de hele familie op zijn/haar eigen apparaat zit te internetten zonder een woord te wisselen met elkaar;-) Als dat zou gebeuren, veranderen we het wachtwoord:-)
Dat is vrijwel onmogelijk omdat je nooit precies het netwwerk kan kraken alleen echt als je hack rpogrammas bevat die zelf ook virussen hebben dus uitiendelijk beriek je dr niets mee maar je wiltt zeker voor je mobiel dan gwn een goedkoop abbo nemen!