Telefoon blijft maar verifieren naar modem en ik graag maar geen verbinding met mijn thuis wifi. Hoe kan dat?

Ik heb een storing gehad met met internet, tenminste, dat denk ik: lampje van internet op modem was een halve dag rood en werd vanzelf weer groen. Dus probleem uit zichzelf opgelost.

Maar sindsdien gaat inschakelen vanaf mijn Samsung Galaxy Gio naar mijn Thuis-Wifi gaat niet meer: telefoon blijft maar verifieren en verder niets....

Op modem brand lampje Wifi wel gewoon groen.

Wat heb ik al geprobeerd, maar niet werkt:
- modem aan en uit gezet
- router aan en uit gezet
- telefoon opnieuw opgestart en de modem ''vergeten'' en pasword opnieuw ingevuld
- heb ook accu uit telefoon gehaald (ook gehoord via iemand)

Ook bij telefoon vriendin precies hetzelfde probleem.

Ik weet niet waar ik moet zoeken: ligt het probleem nu ergens bij modem/router of aan de telefoon?

En hoe los ik dit op?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.3K

Antwoorden (1)

Achter op de router zit ergens een klein gaatje waar een knopje zit. Druk deze in met een balpen. De router reset zichzelf dan helemaal opnieuw. Dan via de pc de router even opnieuw instellen met wachtwoord beveiliging enz en dan opnieuw verbinden met je telefoon. Eerst weer "modem vergeten" op je telefoon.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
OK, dat gaat heb ik gevonden en ingedrukt en nu kan ik bij Thomson modem kiezen voor:
- set up
- restart
- reset Welke moet ik doen?
En moet ik mijn telefoon ook eerst uitzetten
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
reset en daarna setup