Waarom is het accu van mijn smartphone zo snel plat? Wat kan ik hier tegen doen?

Hij is nog geen 3 maanden oud, maar het accu ging toch al altijd zo snel plat.

Meestal staat er bij "accugebruik" dat er heel veel wordt gebruikt aan "mobiel stand-by" en "telefoon inactief".

Het is een galaxy 5

Toegevoegd na 24 minuten:
zelfs als ik hem amper gebruik gaat het snel omlaag, bijna volledig mobiel stand-by en telefoon inactief

Toegevoegd na 26 minuten:
Is het misschien omdat ik hem met de reis adapter oplaad??? (die was de enigste die erbij zat )

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (6)

Het ligt eraan hoeveel je erop zit, als je er gemiddeld 3 à 4 uur per dag op zit, dan is het logisch dat hij binnen 1/2 dagen leeg is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
bamibal
12 jaar geleden
Als je erop zit, wordt ie inderdaad plat ;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je snapt me! (maar wel goeiegrap hoor xd)
Waarschijnlijk kun je ongeveer één dag met je accu doen of niet? Dit komt omdat internet altijd aanstaat, de beeldschermen veel groter zijn en je telefoon veel meer "nadenkt"

wat je kunt doen is bij je instellingen dan bij verbindingen hem terug zetten op 800/.... nog iets dacht ik dan ga je terug naar 1G en verbruik je bijna geen internet echter is dit niet echt fijn voor een smartphone. Ik laad hem gewoon s avonds weer op als ik thuis kom went helaas vanzelf.

succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Pa & ma betalen toch wel (:
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
haha helaas niet;)
Waarschijnlijk gebruik je je mobiel dan gewoon erg vaak. Dat is met alle mobielle telefoons, met name smartphones
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb een iPhone, en merk dat als ik de helderheid laag zet dat ie dan veel langer meegaat :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het kan ook zijn dat je helderheid te hoog staat.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De meeste smartphones zijn gewoon heel snel Ook al gebruik je ze Niet heel veel.