Mijn ipod touch homeknop is kapot, heeft iemand dit eerder gehad en weet hoe ik dit moet oplossen?

Ik heb m'n ipod touch (1G) nu zo'n anderhalf jaar denk ik. Hij ging steeds slechter werken en toen opeens kapot, ik heb al gegoogled en daar vond ik dat je home knop en die lock knop snel moest indrukken, daarna deed ie 't weer even, maar nou is ie helemaal kapot. Ik heb 'm in amerika gekocht en dus niks van garrantie meer (die sowieso wel verlopen zou zijn). Net heb ik m'n ipod helemaal gerestored, maar hij doet het nog steeds niet. Waar kan ik 'm laten maken? Of weet iemand anders een tip waardoor de home knop het weer gaat doen?

Bedankt alvast.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.1K

Het beste antwoord

Dan moet ie uitelkaar, en waarschijnlijk contactspray toevoegen op de juiste plaats.
Maar dat je 'm in Amerika gekocht hebt, moet voor de garantie niet veel uitmaken. Als er maar 18 of meer maanden fabrieksgarantie op zit, moet je volgens mij nog steeds bij Apple aan kunnen kloppen!
Verzendkosten ben je wel krijt, maar da's vast minder dan een nieuwe kopen. Maar ik kan me voorstellen dat je maar 1 jaar garantie hebt gekregen.

Toegevoegd na 36 minuten:
Apple geeft helaas maar 1 jaar garantie:
http://www.apple.com/support/ipod/service/faq/#warranty1

Hier staan de absurd hoge reparatiekosten:
http://www.apple.com/support/ipod/service/prices/#us

Ik vind echter dat de knoppen langer dan een jaar mee moeten kunnen - 't lijkt dan op een ontwerpfout c.q. verkeerde bezuiniging in 't productieproces. (Tenzij je er op hebt zitten knoeien met koffie ofzo.)

Toegevoegd na 40 minuten:
Iemand beweerd dat er een kabeltje los kan zitten:
'The other thing that seems to cause a failed home button is a drop {een val}. There's a cable behind the battery that tends to come loose.'
Hier staat hoe je 'm kunt openen om dat te checken:
http://ipodrepair.co.uk/how-to-take-an-ipod-touch-apart/

Toegevoegd na 1 uur:
Hier staan nog wat gerelateerde filmpjes:
http://www.youtube.com/watch?v=ST7G1PjXX2Q&feature=related
(Aan de rechterkant.)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Zo'n knop betekent: Total loss... De kosten zijn groter dan een nieuwe... Helaas... Het goede nieuws is dat een nieuwe ook nieuwe mogelijkheden heeft... Maar ja, het kost weer een smak duiten...

Er circuleren wel manuals op het net om het zelf te doen, dat repareren, maar dan moet je wel handige handjes hebben...