Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Prepaid of simlockvrij?

Ik vraag me af wat beter is. Een prepaidkaart, of een simlock vrije telefoon. Ik heb hier totaal geen verstand van, en weet dus niet wat de voor- en nadelen etc. zijn. Alvast bedankt voor de hulp!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
5.3K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Het zijn twee verschillende zaken, het is appels met peren vergelijken.
Een simlockvrije telefoon kun je met elk abonnement en prepaid kaart gebruiken, je betaalt wel de volledige kostprijs van het toestel.
Als je een toestel koopt met een abonnement of prepaid kaart erbij dan kost het toestel minder maar je hebt dan wel een toestel met simlock zodat je alleen een simkaart van de aanbieder van het abonnement kunt gebruiken.
Het simlock is overigens goedkoop te verwijderen en na een jaar is de aanbieder van het abonnement sowieso verplicht om op aanvraag het simlock op te heffen.
Als je een telefoon tegelijk met een abonnement koopt dan is het abonnement meestal voor 1 of 2 jaar, en de keus uit toestellen is beperkt.
Met een sim-only abonnement ben je goedkoop uit maar je moet dan wel een duurder simlock vrij toestel kopen.
Je hebt dan wel de vrije keus uit alle toestellen die op de markt zijn.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dit zijn twee verschillende dingen die niet echt met elkaar te vergelijken zijn. Een korte uitleg van beide termen:

Prepaidkaart
Dit is een kaartje dat je in je telefoon kunt stoppen, zodat je kunt bellen met een bepaalde hoeveelheid beltegoed. Als dat tegoed op is, dan kun je nieuw tegoed bijkopen. Bij een prepaidkaart hoort een telefoonnummer, zodat je ook gebeld kunt worden, en een prepaidkaart is van een specifieke telecomoperator, zoals KPN, Vodafone of T-Mobile.

Simlockvrije telefoon