Wat is het verschil tussen de soft ware van de ipad en de software van android.

Want ik zit te twijfelen tussen die 2 tablets? Ik zou graag willen weten weten welke software goede punten heeft en slechte punten. En ik wil weten welke store of app market er beter is ( o.a wat er verkockt wordt)

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Echte verschillen kan ik moeilijk allemaal noemen, aangezien iOS in z'n geheel anders is dan Android. Ten minste, ik zie geen duidelijke overeenkomsten. Dus in weze is zijn de hele besturingssystemen één groot verschil. Ik kan wel voor- en nadelen noemen:

Voordelen iPad:

-Heeeeeel veel apps
-Ik vind het makkelijker werken
-iCloud (als iOS 5 uit is)
-ziet er goed uit (iPad zelf ook)

Nadelen iPad

-Geen Flash (maar dat heb ik nog nooit gemist)
-Je wordt gedwongen gebruik te maken van Apple's software (bijv. iTunes), maar dat vind ik zelf juist fijn werken. Dus in mijn geval is het juist een voordeel.

Voordelen Android:

-Flash
-ziet er goed uit

Nadelen Android:

-Android is door een ander bedrijf gemaakt dan de tablet waar het opstaat (net als Windows). Je zult dus iets vaker crashes hebben. Ik zeg niet dat het ook echt zo is, maar de kans is wel groter.
-werkt wat mij betreft iets 'lomper' en is minder overzichtelijk
-minder apps. Nog steeds wel veel, maar niet zo veel als bij iOS.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik had gehoord dat android een 'vrije' appstore had waarmee je veel dingen kon downloaden, die op de ipad misschien niet mochten, want alles word eerst gecontroleerd. ik heb een iPhone, en ik vind itunes een beetje iritant , als ik muziek erop zet. Daarom gebruik ik bijna altijd andere programma's. IOS is fijn met jailbreak, omdat je echt vette dingen in cydia hebt staan, maar ik vind het nu riskant , omdat mijn iPhone gebricked was toen ik een app aan het downloaden was uit cydia. Heb je misschien tips voor jailbreaken en apps. En voor het gebruik vam iTunes, want dat zou ik wel fijn vinden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat van die vrije appstore klopt inderdaad. Het wordt bij Google allemaal heel slecht gecontroleerd. Dat is handig voor gebruikers, maar er zitten ook nadelen aan m.b.t. de veiligheid.
Met jailbreaken ben ik niet heel bekend. Ik ben met jailbreaken altijd een beetje voorzichtig geweest omdat ik bang was dat er zoiets zou gebeuren als bij jou... Ik heb wel m'n oude iPod Touch gejailbreakt met GreenPoison, maar daar kan ik niet alle apps uit de Appstore gratis mee downloaden.
Dat is trouwens ook een voordeel van Android: Je kunt alle apps gratis downloaden zonder te jailbreaken o.i.d. Dat gaat via een bepaalde site geloof ik.
Wat wil je precies weten over iTunes?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Over itunes zou ik wel een fijnere manier willen weten om muziek op mijn iphone te zetten, en ben je bekend met windows 7 tablet's , want misschien koop ik zo eentje , omdat dat misschien fijner zou zijn. Ik weet dat win 7 niet helemaal geoptimaliseerd is maarja ik ga er niet hardcore mee gamen maar gewoon msnen en filmpjes kijken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
OK, ik ga nu iets vertellen wat je waarschijnlijk al weet, maar in iTunes is dit de enige manier om muziek op een iPhone/iPad/iPod te zetten en dat doe je door mappen aan te maken (plusje onderaan links) en vervolgens muziek uit 'muziek' onder 'bibliotheek' naar die map te slepen. Daarna sluit je je iPhone aan, selecteert hem onder 'apparaten', gaat naar het tabblad 'muziek' en vinkt de afspeellijsten aan die je er op wilt hebben. Met windows tablets ben ik niet bekent, maar ik heb er 1 keer een geprobeerd en ik vond hem wel fijn werken (vooral voor wat jij gaat doen).
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@elias2204: Elk besturingssysteem kan crashen. Alleen heb ik het met iOS nog nooit meegemaakt en jij blijkbaar niet met Android.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
goed