Pingen met een Blackberry via wifi met een prepaid kaart?

Hallo,
Ik wil erg graag een Blackberry kopen maar ik heb zelf het liefst Prepaid. Ik heb zelf een Prepaid kaart van Telfort.
Kan ik dan toch pingen via mijn thuisnetwerk (wifi)?
En ik zie ook wel eens vaker ergens dat ze een half jaar gratis pingen en mobiel internet aanbieden hoe en waar kan ik dit krijgen en kan ik mijn nummer dan nog behouden?
Alvast erg bedankt voor de hulp!
Mvg, Eldin.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Om te kunnen pingen (ook via wifi) heb je Blackberry internet service nodig. Zonder aanmelding bij deze service kun je niet pingen, ook niet via wifi. Met je Telfort kaartje gaat dat dus niet lukken. Je kunt wel een Blackberry prepaid kaartje aanschaffen. De aanbiedingen van een half jaar gratis internetten zijn voorbij. Wel heb je bij Hi en T-mobile nog een aanbieding met gratis internet, die geldt voor 3 maanden en die krijg je dan na je eerste opwaardering van 20 euro. Je kunt ook overstappen met nummer behoud naar een andere prepaid. je vult voor prepaid een nummerbehoudformulier in, verkrijgbaar bij het verkooppunt van de nieuwe aanbieder. Het is belangrijk dat je ook het kaartnummer van je oude simkaart vermeldt. Er kunnen administratiekosten (max. € 10) in rekening gebracht worden voor het overstappen.
Je moet dan wel wachten met bellen tot je bericht krijgt dat het nummer is overgezet. Een winkel als bv Phonehouse kan je hierbij helpen met zowel de simkaart leveren als het laten overzetten van je oude nummer op je nieuwe simkaart.

Toegevoegd na 7 minuten:
Nog even een toevoeging. Je kunt dus wel degelijk prepaid pingen als je maar een Blackberry prepaid kaartje aanschaft. De kosten na de 3 maanden gratis internet zijn 12,50 per maand die dan van je beltegoed wordt afgeschreven zodat je gewoon iedere maand kunt blijven pingen enz. Als advies wil ik je meegeven dat je het best Hi of Vodafone kunt nemen. Deze hebben een beter bereik en minder vaak storing met Blackberry internet dan T-mobile
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bedankt voor jullie uitleg!
Ik heb nog 3 kleine vraagjes:
-Wat is precies blackberry prepaid?
-Na 3 maanden moet je 12.50 p/maand betalen kun je dit ook uitzetten?
-Als ik 3 maanden gratis internet heb dan kan ik mijn BB dan activeren maar als die 3 maanden voorbij zijn is mijn bb dan gewoon nog geactiveerd en dat ik dan wel kan pingen via wifi?
Hartelijk dank voor de hulp!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Blackberry prepaid wil zeggen dat je geen abonnement hebt waar je aan vast zit,maar prepaid dat via de Blackberry server loopt. Als je na 3 maanden geen 12,50 beltegoed hebt, kunnen ze ook geen kosten van je beltegoed afhalen en wordt je vanzelf afgesloten van Blackberry Internet. Je kunt dan nog wel gebeld worden,maar pingen enz gaat niet meer lukken, ook niet via wifi.Pas vanaf het moment dat er weer beltegoed op staat kun je deze dan weer opnieuw activeren.
Succes :-)

Andere antwoorden (2)

Dan moet je er wel blox bij nemen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je de telefoon prepaid koopt dan kan je via wifi gewoon pingen. Je kan denk ik niet op je huidige sim kaart, een half jaar gratis internet krijgen. Dat wordt denk ik alleen maar aangeboden op de sim kaart die je erbij krijgt omdat, dit twee verschillende providers zijn.
Ik weet het allemaal niet zeker, maar dit lijkt mij het meest logische.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
''Als je de telefoon prepaid koopt dan kan je via wifi gewoon pingen. '' bedoel je dan dat ik zonder blox of abbo dan kan pingen? De meeste mensen zeggen allemaal dat het onmogelijk is met prepaid te pingen, dan kan het alleen via blox zegt men...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kan niet pingen zonder Blackberry internet. JE moet je Blackberry namelijk eerst registreren en activeren op de Blackberry server voordat je ping, msn en email werken. Heb je geen Blackberry internet geactiveerd kan je ook via wifi niet pingen. Whatsapp is het enige dat dan wel zou kunnen om berichten te sturen zonder de Blackberry internet server. Gewoon pingen gaat absoluut niet lukken zonder Blackberry internet activering.