als iemand op mijn draagbare wifi hotspot zit, kost dat geld?

als ik mijn draagbare wifi hotspot aan zet, kan er iemand via mijn telefoon op internet. is dit gratis voor beide en heeft dit andere nadelen?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
4.8K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Kan je in jou situatie niet beter de ander ook inloggen op de wifi die jij gebruikt?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
@Pamabo De vrager heeft het (waarschijnlijk) over een situatie waarin hij verbinding maakt met 3G en een lokaal netwerk opzet via Wi-Fi. Je kan op die manier in het bos met een laptop(met Wifi) een tablet (zonder 3G of SIMkaart, maar met Wifi) en een mobiel met 3G en Wifi allemaal internetten. In het bos moet wel een 3G antenne staan.

Antwoorden (2)

Dit is gratis, tenzij je over je datalimiet gaat bij een abonnement waarbij het extra geld kost als je er overheen gaat.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
In Nederland bijna niet, maar in België is het alweer wat gebruikelijker. Een draagbare wifi hotspot is echter meestal via de mobiel (tethering) of via een dongle. Of je moet natuurlijk je router mee willen nemen overal waar je heen gaat met een draadje naar huis.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
+ Als je een mobiele hotspot opzet ben je vaak met laptops/tablets op een mobiele telefoon via een 3G verbinding aan het werk. Je hebt dan dus niet met je kabel/adsl/glasvezel abbo te maken, maar met je vodafone/ben/ander mobiele 3G provider te maken.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Het heeft ons in Frankrijk in elk geval 50 Euro gekost op één dag! Dus allesbehalve gratis.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Je snapt toch zelf ook wel dat dat je eigen schuld is? Internetten in het buitenland is gewoon duur.
Is het in de instellingen van de telefoon niet mogelijk om een wachtwoord in te stellen? Als het mogelijk is zou ik dat zeker doen. De verbruikte data wordt namelijk gewoon verrekend op jouw abonnement.