hoeveel mb per maand verbruik ik als ik elke dag 5 min op internet zit?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.6K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat zegt niks, kijk je dan 5 minuten HD filmpjes of lees je dan 5 minuten plain text?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Niemand zit maar 5min op internet. Dan kan je net zo goed NIET op internet zitten.
Of wil je elke dag 'even' het weerbericht controleren?

Antwoorden (3)

hier kan niemand antwoord op geven want dit is afhankelijk van welke site's je bezoekt. Bezoek je een zeer geavanceerde site zoals google/maps (met street view) of gebruik je een hele simpele site.
Ook is het afhankelijk van het aantal tabbladen je op hebt staan.
En het is afhankelijk hoevaak je switcht per site.
Dus het antwoord hierop moet ik je verschuldigd blijven.

Toegevoegd na 5 uur:
om een goede indruk te krijgen van hoeveel veel bekende site's gebruiken zie:
http://www.allesovermobielinternet.nl/dataverbruik

(bijv. E-mailen met outlook: de meeste tekst e-mails zijn tussen de 3 en 10 kb, een html e-mail zit vaak tussen de 50 en 150 kb) dus dan kan je dat gedeelte zelf uitrekenen

om het precies uit te rekenen voordat je je mobiele abbonement kiest, dan kan je met de volgende site precies nagaan hoeveel je verbruikt. Hiervoor moet je wel een bestandje downloaden. Maar deze vertelt je dan ook precies hoeveel MB je gebruikt per tijdseenheid.
http://www.dumeter.com/

maar ik denk (als ik je zo hoor) dat je aan 10mb genoeg heb. maar nogmaals zeker weten kan! door de eerder genoemde site.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
En als ik nou in die 5min per dag mail op haal en buienradar kijk heb ik dan genoeg aan 10mb pm of 20 mb pm
Er zijn bepaalde apps te downloaden die precies bijhouden hoeveel mb je verbruikt. Ik gebruik zelf 3G Watchdog,je kan een limiet instellen (waar je uiteraard wel gewoon overheen kan gaan,maar het is handig om je gebruik bij te houden) en je verbruik per dag/week/maand kan bekijken.
Die 5 minuten zeggen niet zo gek veel,het ligt er helemaal aan wát je in die 5 minuten op internet doet. Een youtube-fIlmpje kijken verbruikt véél meer dan een mobiele site bijvoorbeeld.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
En als ik nou in die 5min per dag mail op haal en buienradar kijk heb ik dan genoeg aan 10mb pm of 20 mb pm
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ook dat is zo niet te zeggen. Kijk je email online of met pop? Krijg je veel email (veel tekst en bijlagen vreet ook mb..) ? Buienrader verbruikt ook véél en dan heb je er waarschijnlijk niet genoeg aan. Probeer een maand of T die Watchdog,dan weet je het zeker.
Het ligt er aan wat je doet een filmpje bekijken kost bijvoorbeeld heel veel mb's