kan je het geluidje als je een sms krijgt veranderen bij de samsung galaxy ace?

k heb zo'n ringtone gedownload voor als je en sms krijgt. Maar hoe kan ik instellen dat ik daat geluidje hoor als ik een sms krijgt? het gaaat over de samsung galaxy ace

Toegevoegd na 1 minuut:
En als ik contacten opsla op mijn sim kaart waar kan ik die contacten dan weer vinden om ze bijv. te bellen?

Toegevoegd na 8 minuten:
je moet bij deze mobiel heel snel opladen als ik een andere accu neem is dit probleem dan opgelost. ?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
10.5K

Antwoorden (1)

1. Ga naar het menu waar al je apps staan.
2. Tik op 'Instellingen'.
3. Tik op 'Geluid'.
4. Tik op 'Beltoon voor melding'.
5. Nu kun je je SMS toon kiezen.
6. Tik vervolgens op 'OK'.

Als je beltoon niet in die lijst staat, is het niet de geschikte bestandextensie voor een SMS toon.
Ik weet niet wat je dan moet doen.
Iemand anders misschien wel.

En voor dat snel opladen:

Je kan de gebruiktijd met één volle accu makkelijk verlengen.

Door bijvoorbeeld:

- De Wi-Fi uit te zetten als je die niet gebruikt.
- De 3G uit te zetten als je die niet gebruikt.
- De Bluetooth uit te zetten als je die niet gebruikt.
- De GPS uit te zetten als je die niet gebruikt.
- De verlichting van het scherm lager zetten.
- Het geluid zachter zetten.
- Het 'automatisch draaien' uitzetten.

Maar ja, een betere accu maakt het natuurlijk ook veel beter, maar dan moet je er wel één kopen met meer mAh (Ampère-uur).

Veel succes nog.

Toegevoegd na 7 minuten:
Ik heb nog wat gevonden om je SMS toon in te stellen:

- Sms toon aanpassen -

------------------------------------------------------
Weet iemand hier hoe ik de standaard SMS toon kan aanpassen voor een MP3 toon op mijn SAMSUNG Galaxy Ace?
-------------------------------------------------------

Maak een map op je SD kaart (intern of extern maakt niet uit) en noem die map media. In die map maak je een map en die noem je audio. In de map audio maak je drie mappen, met de namen “alarms”, “notifications” en "ringtones". In die mappen kun je je mp3’s zetten, die geschikt zijn als alarm, notification/meldingstoon of ringtone.
In berichten kun je dan de betreffende MP3 kiezen bij de instellingen.
Zorg er wel voor dat je de namen van die 3 mappen “alarms”, “notifications” en "ringtones" zijn en niet met een hoofdletter :-)) Media en Audio mag wel met een hoofdletter ...
------------------------------------------------------