Wat doen wanneer mijn blackberry telkens opnieuw reboot zonder dat ik dit wil?

Mijn blackberry valt telkens uit en gaat dan rebooteen, het gaat om de blackberry curve hij is een keer gevallen en hij is in aaraking gekomen met water, hier zat wel een hoesje omheen, iemand een idee om dit te verhelpen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (2)

Misschien moet je 'm gewoon updaten? Ik kreeg steeds errors en liep vast en bij mij hielp die update. Water is funest..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dit probleem is softwarematig op te lossen. Als je RIM (Blackberry OS) gewoon opnieuw installeert moet hij het weer doen.

Als dat niet werkt doe dan het volgende:

1) Download Jl_Cmder (zie bron)

Je zult wel even een account bij Blackberry forums moeten aanmaken.

Zorg ervoor dat je een backup hebt van alle data op de Blackberry (Foto's, Contacten etc.). Deze methode gaat namelijk je hele toestel schoon maken.
Zorg ook dat je Blackberry de nieuwste versie heeft, hetzelfde geld voor Blackberry desktop manager.

2) Navigeer naar de volgende locatie op je computer:

C:\program files\common files\research in motion\apploader

Verwijder dan het bestand "vendor.xml", als je het bestand niet vindt ga dan gewoon verder naar de volgende stap.

3) Verbind je Blackberry met je computer en SLUIT Desktop Manager

4) Verwijder de batterij van je toestel
5) Maak je toestel schoon met Jl_Cmder
Je zult nu ook een "507" foutmelding op je toestel zien. Het kan ook even duren totdat je toestel is opgestart
6) Open "Desktop Manager" en selecteer "Applicatie lader"
7) Installeer het OS door de selecties te volgen. Je toestel start nu opnieuw op, dit kan erg lang duren.
8) Herstel vanaf een backup
9) Stop de batterij terug in het toestel.

Bekijk ook nog even de bron.