ik heb een nieuwe sd-kaart die moet ik formateren en als ik dat doe dan lukt het niet hij zegt dan:kan het formateren niet voltooien.wat moet ik doen?

ik heb windows 7
het kaartje is een: SanDisk 4GB

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
3.8K

Antwoorden (4)

Als je het kaartje in een oude cardreader hebt, kan het zijn dat je cardreader niet groter dan 1 of 2 GB kan lezen en schrijven, dus ook formatteren. Kijk dat even na in de specificaties van je cardreader.
12 jaar geleden
Als je de kaart met je camera formatteert zou het kunnen dat deze geen 4 MB aan kan. Wil je wat meer uitleg geven hoe je formatteert
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
als ik de cardreader in de pc stop zegt ie dat ik hem moet formateren dus daar druk ik op en dan krijg je zo'n menu waar je dingen moet invullen en dan op Formateren. als ik heb gedaan zegt ie dat de formatering niet kan worden voltooid
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dan zal de kaartlezer van je PC niet meer compatibel zijn met die nieuwe soort SD kaartjes. Als je het winkelbonnetje nog hebt, kan je hem proberen te vervangen voor een iets oudere soort SD kaart (als ze die nog hebben)
SD kaartjes van 4G en hoger zijn allemaal SDHC-kaartjes,
(HC van High Capacity).
Deze kaartjes kunnen alleen geformatteerd en gebruikt worden in nieuwere kaartlezers die specifiek deze norm aankunnen.
Ook de wat oudere fotocamera's kunnen soms niet met SDHC kaartjes overweg.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je moet dan een Usb sd hc card reader aanschaffen om het process te voltooien als het inderdaad zo is dat je computer geen sd hc kan lezen