Ik heb prongelijk op mijn galaxy s2 op wifi-netwerk vergeten gedrukt. en nu kan hij mijn netwerk niet vinden. wat moet ik doen?

Wat moet ik doen om mijn netwerk terug te vinden?

Toegevoegd na 36 minuten:
Ik zie dat mijn laptop hetzelfde probleem heeft.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.8K

Het beste antwoord

Als je op 'vergeten' drukt verbreekt ie alleen maar de verbinding met je Wifi-router. Verder niets.
Als je je Wifi niet meer kunt zien op je Galaxy en je laptop dan is ie uit de lucht. Trek de stekker even uit het stopkontakt van je router en stop hem er weer in.
Even een paar minuten wachten en dan is ie er waarschijnlijk weer. Zo niet, dan kan ie kapot zijn.
escape
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Probeer eerst je router en je mobiele telefoon te herstarten, als dat niet lukt probeer dan het volgende:

wat ik je ga uitleggen in de volgende stappen is niet 100% veilig, dus ik neem geen responsabiliteit als er iets mis gaat met je mobiele telefoon.

Dit probleem is bekend bij Samsung (zie bron) en het is het beste om te wachten tot een update. Maar als je nu gebruik wilt maken van wifi doe dan het volgende (dit is namelijk de enige fix). Veel gebruikers hebben wel gemeld dat deze fix hun wifi problemen had opgelost.

Je moet je mobiele telefoon eerst rooten, om dit te doen doe het volgende:

1) Ga naar de Android market place en download "GST (Galaxy S Tweaker)"
2) Open deze applicatie en root je mobiele telefoon

Zodra je telefoon geroot is doe je het volgende:

1) Herstart je Samsung Galaxy S opnieuw op
2) Ga nu naar de Android Market Place en download "Terminal Emulator"
3) Open Terminal Emulator en type de volgende commando's:

Commando 1:

su

Commando 2:

cd /

Commando 3

cd data

Commando 4:

cd wifi

Commando 5:

ls

Nu moet je een bestand met de naam "bcm_supp.config" zien. Als je dit bestand niet ziet heb je iets fout gedaan.

Commando 6:

rm bcm_supp.conf

4) Stop de Terminal Emulator en reset je Samsung Galaxy S. Het wifi zou nu weer moeten werken.