Bij het instellen van mijn emailaccount op mijn mobtel krijg ik netjes bericht elke keer wanneer ik een nieuwe email heb, ben ik dan continu online?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Je kunt instellen hoe vaak per dag of uur de check plaatsvindt.
Dat maakt dat er dus steeds even gebruik gemaakt wordt van de internetverbinding.
Per keer valt dat gebruik wel mee, maar in het buitenland zou ik toch kiezen voor "niet automatisch" checken, het kan anders behoorlijk in de papieren lopen.

Toegevoegd na 9 minuten:
Ook zal door steeds even een korte verbinding je batterij sneller leeg raken dan wanneer je kiest voor handmatig checken op nieuwe mail.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Ja dat klopt precies zoals U het schrijft. Dit kunt U in de gaten houden - indien gewenst- door het gebruik van een "taken-doder" zoals bij Android toestellen Simple Task killer. Als U dat opent op Uw toestel ,wordt keurig elk proces wat draait ( ook op de achtergrond) getoond. Uiteraard ook de internet 2G/3G/4G verbinding,welke dan gekilled" kan worden,zodat er geen onnodige kosten voor U zijn. Als U gebruik maakt van Wifi ( thuis / kantoor/openbare ruimte ) is dat uitschakelen natuurlijk niet persé nodig. Zoek dus op Uw toestel en typ in Task killer. Succes !

Groet:Zoekertje