Hoe zit het met geheugen op gsm / smartphone? graag uitleg. Wat kan ik met dynamisch, ram, rom?

nokia E6 heeft, dynamisch 8GB, Ram 256MB, Rom 1GB.

En wat heeft een iphone, 16GB is dat dan dynamisch, ram of rom?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.3K

Antwoorden (2)

Die 8GB en 16GB zijn gewoon opslaggeheugen dus waar je je foto's en apps op kunt slaan/installeren, nog niet van de term dynamisch gehoord (in die context) maar dat is het dus.

Toegevoegd na 2 minuten:
256MB Ram is het interne geheugen wat gebruikt wordt door CPU het OS en de Apps gebruikt wordt om dingen tijdelijk in op te slaan. Op het Rom geheugen zal de firmware van de telefoon staan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Op de Iphone is dat allemaal Flash (RAM) Random Access Memory. Read Only Memory kan je alleen lezen, daar staat alleen een soort opstart programma en dynamische memory verliest z'n geheugen als de stroom er af is, dit word daarom alleen in b.v. pc gebruikt als werkgeheugen.
Flash (RAM) bewaard dus de inhoud ook als de stroom eraf is en word meestal in smartphones toegepast.