Dataroeming

Wat is het voordeel van het aan en/of uitzetten van 'dataroeming' op mijn Iphone4 in NL? (In het buitenland kan ik het beter uitzetten, dat weet ik)

Mvg Valentijn

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (2)

Dataroaming houd zoveel in dat als het aanstaan je internet kunt gebruiken waar je ook bent, ook in het buitenland... echter dit kan dikke rekeningen veroorzaken.. door data roaming uit te zetten (standaard setting) kun je geen internet gebruiken in het buitenland..

Standaard staat het uit, zodat je geen zorgen hoeft te maken mocht je de grens over gaan.. dit heeft geen invloed op het gebruik op eigen bodem...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
data roaming is 3g internet.Dat betekent dat je (bijna) overal in nederland kunt internetten.dus je een abonnement hebt met internet dan kun je dit aanzetten en dan heb je dus overal internet,als je geen abbonoment op internet hebt kun je het beter niet gebruiken want dan vragen ze belachelijk veel geld voor een paar megabyte

Toegevoegd na 1 minuut:
in het buitenland moet je ook dik bijbetalen ,zelf als je een abbonoment hebt
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hoeft niet perse 3 g internet te zijn. Kan ook gewoon umts of edge e.d zijn